موتورسواری بیشتر از دو سرنشین ممنوع گردید
به گزارش مسیرساز آئین نامه جدید کمیسیون ایمنی راه ها با عنوان آئین نامه مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردید.
به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آیین نامه جدید کمیسیون ایمنی راه ها با عنوان «آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی» که در ۵ بهمن سال جاری و در ۴۴ ماده به تصویب هیئت دولت رسیده را به وزرای راه، کشور، اقتصاد، صمت، بهداشت، دادگستری، آموزش و پرورش و ارتباطات و همینطور رؤسای سازمان های صداوسیما، پزشکی قانونی، استاندارد، هلال احمر و بیمه مرکزی و فرماندهی ناجا ابلاغ نمود.
در این آیین نامه علاوه بر عرضه تعاریف جدیدی از حریم شهرها، سوانح رانندگی و ناوگان عمومی و شبه عمومی، وظایف دستگاههای مختلف عضو کمیسیون ایمنی راه ها در مورد کاهش تصادفاً رانندگی تعریف و ابلاغ گردیده است.
برخی از وظایف جدید اعضای کمیسیون ایمنی راه ها به شرح زیر است:
وزارت راه مکلف به راه اندازی مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین و وزارت کشور برای خودرو های سبک شده اند
سازمان استاندارد هر ۶ ماه یک مرتبه استانداردهای الزامی خودرو های وارداتی و تولیدی را به روز رسانی کند
پلیس راهور و سازمان راهداری ساعت تردد رانندگان ناوگان برون شهری را با دقت بیشتری کنترل کند
سازمان راهداری و پلیس راه طرح کنترل سلامت رانندگان ناوگان برون شهری را تشدید کند
وزارت خانه های راه و کشور نسبت به تأمین و نصب دوربین های کنترل سرعت جاده ای و عرضه دسترسی به پلیس راه اقدام کنند
تردد موتورسواران به صورت حداکثر یک راکب و یک تَرک نشین بوده و بیشتر از آن ممنوع است
مدیریت صحنه تصادف با پلیس راهور بوده و سایر دستگاه ها با پلیس همکاری می کنند
مسئولیت پاکسازی جاده های محل وقوع تصادفات رانندگی با سازمان راهداری و درون شهری با شهرداری هاست
ساماندهی خودرو های امدادی جاده ای با وزارت صمت و همکاری وزارت راه است
متن کامل آیین نامه را از اینجا ببینید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب