مسیرساز
تشكری هاشمی در گزارش مسیرساز تاكید كرد؛

لزوم مداخله دولت در تعیین قیمت تمام شده تاکسی ها

لزوم مداخله دولت در تعیین قیمت تمام شده تاکسی ها

به گزارش مسیرساز عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مداخله دولت در قیمت گذاری تاکسی ها لازم است، اظهار داشت: قسمتی از ناوگان مترو به سبب کمبود قطعه از خدمت رسانی خارج شده است.


سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر درباب برنامه های اصلی کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم اظهار داشت: نگاه اصلی کمیسیون حمل و نقل در این دوره بر روی توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود تا وضعیت حمل و نقل عمومی را به سمت حمل و نقل انسان محوری که مورد پسند همه جوامع علمی تغییر دهیم. وی با اعلان اینکه در زمینه حمل و نقل عمومی تهران به سه بخش مترو، تاکسی و اتوبوس بطور همزمان باید پرداخته شود، اظهار داشت: اولویت بندی پرداختن به این سه مهم بخشی بصورت برنامه ریزی بر جذب ناوگان جدید و استفاده از منابعی است که به سبب نقص متوقف شده است. ۵۰ درصد ناوگان تاکسیرانی به سن فرسودگی رسیده است تشکری هاشمی با اعلان اینکه حدود ۵۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی ما به سن فرسودگی رسیده است و باید با تمهیدات لازم، و ایجاد نظام حمایتی قسمتی از این ناوگان ترمیم شود، اظهار داشت: ما باید تاکسیرانان را ترغیب نماییم تا تاکسی هایی قابل تعمیری که کیفیت سفر را پایین نمی آورد اسقاط نکنند و این تاکسی ها باردیگر وارد مدار تاکسیرانی شوند. وی ادامه داد: برای مابقی تاکسی هایی که قابل بازگشت به سیستم حمل و نقلی نیستند، هم باید به فکر ناوگان جایگزین باشیم. این عضو شورای شهر قیمت بالای خودرو عدم و تمکن مالی رانندگان را از مسائل جدی این حوزه برای نوسازی ناوگان برشمرد و گفت: نیازمند اعطای کمک ها بلاعوض و تسهیلات در این عرصه هستیم و برای رسیدن به این مهم باید با خودروسازان وارد مذاکره شویم. وی افزود: شاید لازم باشد با مداخله دولت بر روی قیمت تمام شده تاکسی ها اقدامی نماییم. بخش خصوصی با کمک خودروسازان به بازسازی اتوبوس ها اقدام کند تشکری هاشمی با اشاره به این که در زمینه اتوبوسرانی نیز وضعیت مشابه تاکسیرانی است و بیش از ۷۰ درصد اتوبوس های بخش خصوصی به سن فرسودگی رسیده اند و غیرفعال هستند، اظهار داشت: این در حالیست که در تهران حدود ۶ هزار ۵۰۰ اتوبوس فعال داشتیم و الان این تعداد به کمتر از ۲ هزار اتوبوس رسیده است که نشان میدهد ما برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم. ایشان سپس اشاره کرد: بخش خصوصی با کمک خودروسازان داخلی باید بتواند قسمتی از اتوبوس های فرسوده اش را بازسازی کند. به دنبال ایجاد خط مترو جدید نیستیم این عضو شورای شهر با اشاره به این که در بخش ناوگان مترو هم همین سناریو دنبال می شود اما ایجاد خط جدید مترو حتما برای ما اولویت نخواهد داشت، اظهار داشت: تا مادامی که کسری ناوگانی که در انتظار بازآفرینی است دنبال نشود به سمت ایجاد خط جدید نمی رویم. وی با اعلان اینکه قسمتی از ناوگان مترو به سبب کمبود قطعه از خدمت رسانی خارج شده است، اظهار داشت: باید بتوانیم آنها را به شبکه خدمت رسانی بازگردانیم.


منبع:

1400/06/08
21:09:20
5.0 / 5
249
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی