مسیرساز
حناچی اعلام كرد؛

مدیریت شهری پنجم ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشت

مدیریت شهری پنجم ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشت

شهردار تهران ضمن اشاره به بدهی ۶۶ هزار میلیارد تومانی در دوره مدیریت شهری پنجم، اظهار داشت: بخش عمده ای از این بدهی ها، بدهی های بانکی است.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آخرین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گزارشی به مناسبت انتهای دوره پنجمین مدیریت شهری تهران عرضه داد. وی در ابتدای این جلسه بیان نمود: بنده و همکارانم همچون افرادی بودیم که از سال ۱۳۷۶ نسبت به شیوه اداره امور شهرهای کشور نقد داشتیم. از همان زمان اعتقاد داشتیم که در چرخه ای گرفتار شده ایم که نتیجه آن کاهش کیفیت زندگی در محیط شهری خواهد بود. شهردار تهران اظهار داشت: اما تصور نمی کردیم که روزی حل این مورد بر گردن خودمان باشد شاید اگر آن زمان پیشبینی امروز را داشتیم وضعیت بگونه ای دیگر تغییر می کرد. حناچی ضمن اشاره به بیشترین میزان مشارکت مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران بعد از انقلاب، اظهار داشت: همینطور در انتخابات دوره ششم شوراها شاهد پایین ترین مشارکت مردم هستیم. وی ادامه داد: تفاوت جدی در این دو انتخابات مشاهده می شود و شرایط مقایسه دوره پنجم با دوره های پیشین و دوره های بعدی فراهم خواهد شد. شهردار تهران با تاکید بر این که مدیریت شهری در دوره پنجم کوشش کرد تا درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش دهد، اضافه کرد: خوشبختانه این اتفاق رخ داد. همینطور میزان وابستگی بودجه های شهرداری تهران به درآمدهای ناپایدار کاهش پیدا کرد و تعادلی میان درآمدها و هزینه ها به وجود آمد. حناچی اظهار داشت: از همه مهم تر انضباط کالبدی در شهر را که باعث مقابله با رانت، فساد و … می شود را کنترل کردیم. ایشان در ادامه بیان نمود: مدیریت شهری ادعا نمی کند که در این سازمان عریض و طویل هیچ تخلفی رخ نداده است اما مطمئناً با هر تخلفی که مشاهده شد برخورد کرد. حناچی با اشاره به اینکه اصطلاح فروش تراکم بدون برنامه در این دوره از مدیریت شهری به صفر رسید، توضیح داد: مدیریت شهری پنجم با بلندمرتبه سازی مخالف نبود چون که یکی از عارضه ها در کلانشهرها کمبود زمین است و چاره آن هم استفاده از ظرفیت بلند مرتبه سازی است. شهردار تهران اظهار داشت: اما مدیریت شهری با بلند مرتبه سازی بی برنامه مخالفت کرد و ضوابط بلند مرتبه سازی را به تصویب رساند و ابلاغ نمود. وی ضمن اشاره به پیشگیری از تخریب باغات در این دوره از مدیریت شهری، اظهار داشت: یکی از معضلات کلانشهرها بخصوص شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک است. نمی توان جز کنترل آلاینده ها و توسعه فضای سبز چاره دیگری برای حل معضل آلودگی هوا متصور شد. حناچی افزود: ما سعی کردیم که میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی شهر را که کار خیلی سخت و پر هزینه ای به حساب می آید را افزایش دهیم و موفق به انجام این کار هم شدیم. خیلی از باغاتی که قرار بود در آن برج باغ ساخته شود امروزه بعنوان فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار گرفته است. شهردار تهران درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه مترو، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی در این دوره در امتداد برنامه های پیشین بود. حدود ۴۰ کیلومتر طول مسیر و ۳۹ ایستگاه در این دوره بهره برداری رسید. همینطور حل مشکل پایانه های انتهای خط برای حداقل سه خط مهم شهری (۴، ۶ و ۷) به سرانجام رسید. وی ضمن اشاره به بدهی ۶۶ هزار میلیارد تومانی در دوره مدیریت شهری پنجم، اظهار داشت: بخش عمده ای از این بدهی ها، بدهی های بانکی است. در این دوره اگر هیچ کاری نمی کردیم و تنها سود و جریمه دیرکرد همین مبلغ را به بانک پرداخت می کردیم، کار بزرگی انجام شده بود. علاوه بر این پروژه های عمرانی دوره های پیشین به اتمام رسانده شد و نسل جدیدی از پروژه های عمرانی را تعریف کردیم. حناچی درباره باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، توضیح داد: خط راه آهن تهران-تبریز که برای بارگذاری ساختمان چهار طبقه طراحی شده بود تبدیل به جذاب ترین محور پیاده شهری خواهد شد که فاز نخست آن هفته گذشته به افتتاح رسید. ایشان در ادامه افزود: همینطور مقرر است که ساختمان بلدیه در میدان امام خمینی (ره) بازسازی شده و تبدیل به میدان تشریفاتی شهر تهران با درج نام حدود ۲۷ هزار شهید تهران به ترتیب شهادت شود؛ جایگاهی برای ادای احترام به شهدا. شهردار تهران با اشاره به اینکه دوره پنجم مدیریت شهری سخت ترین دوره مدیریت شهری را پشت سر گذاشت، اظهار داشت: کرونا و تحریم های ظالمانه امان ما را بریده بود اما با تلاش همکاران و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران این دوران سخت پشت سر گذاشته شد. ویروس کرونا برای نظام مدیریت شهر تهران دو معنای روشن داشته است؛ کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها. حناچی در ادامه اظهار داشت: در این دوره تلاش شد تا صدای مظلومیت مردم شریف کشورمان را به جهانیان برسانیم. با بیشتر از ۱۵ کلانشهر بزرگ جهان (لندن، رم، وین، کابل، استانبول و …) ارتباط برقرار شد و مسائل مشکلات خویش را با یکدیگر به تبادل گذاشتیم. وی افزود: این دوره به یادگار در ذهن شهروندان باقی خواهد ماند. باید برای مردم روشن شود که میزان مشارکت مردمی بالا در شیوه اداره امور شهر چه تأثیری داشته و خواهد داشت. ادعا نمی نماییم که ایرادی به کار ما در این دوره وارد نبوده است اما مدیریت شهری به دلیل زمان کوتاهی که بر سر کار بود نتوانست به تمام موضوعات این کلانشهر عظیم وارد شود. حناچی اظهار داشت: تمام تلاش خویش را به کار بستیم تا دوره ای متفاوت به واسطه پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر به نمایش بگذاریم و آن چیزی که آموخته و مطالعه کرده بودیم را اجرا کنیم؛ ان شاءالله که مورد رضایت حق باشد.

1400/05/13
11:49:48
5.0 / 5
942
تگهای خبر: بازسازی , تخریب , ترافیك , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی