مسیرساز
دبیر كانون انجمن های صنفی كامیونداران اعلام كرد

مشكلات لاستیكی كامیون داران همچنان پابرجا

مشكلات لاستیكی كامیون داران همچنان پابرجا

به گزارش مسیرساز دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور به مشکلات تولید، تأمین و توزیع لاستیک مورد نیاز کامیون داران در بازار اشاره نمود و اظهار داشت: این مشکلات همچنان پابرجا می باشد و بایدبه این نکته توجه کرد که در این حوزه امنیت و معیشت کامیون داران از همه چیز مهمتر است و نباید به نام پشتیبانی از تولید داخل از جیب مردم هزینه نماییم.



احمد کریمی در گفتگو با ایسنا درباره مشکلات کامیون داران برای تأمین لاستیک مورد نیازشان در بازار اظهار نمود: در شرایط کنونی استفاده از لاستیک های سیمی به جای نخی مصرف بیشتر و مزیت بیشتری برای کامیون داران از نظر امنیت، کیفیت و صرفه اقتصادی دارد اما به غیر از برند داخلی، کارخانه های دیگر، لاستیک های نخی تولید می کنند البته در این حوزه اگر حقایقی را بگوییم، برخی این گونه تصور و برداشت می کنند که مخالف تولید داخلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت، ملاک اصلی برای کامیون داران است، اضافه کرد: اگر به این نتیجه برسیم که با استفاده و خرید لاستیک های تولید داخل، کیفیت آن برند داخلی بهتر خواهد شد مسلما از تولید داخل حمایت خواهیم کرد اما زمانی که شاهد کاهش کیفیت لاستیک های تولید داخلی در چهل سال قبل بوده ایم نباید به نام پشتیبانی از تولید داخلی از جیب مردم و کامیون داران هزینه کرد و بدتر از آن امنیت جانی کامیون داران را هم به خطر انداخت.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور افزود: این مصرف کننده (کامیون دار) است که باید تصمیم بگیرد از لاستیک تولید داخلی باید استفادذه کند یا خارجی اما در بعضی از کامیون های حمل مواد خطرناک و سوختی و وسایل حمل و نقل سنگینمسافری مانند اتوبوس و مینی بوس، کیفیت لاستیک اهمیت بالایی دارد و باید نسبت به این مساله توجه ویژه ای کرد. دراین زمینه حتی بعضی از کارخانه های تولیدکننده بعضی از مشکلات کیفیتی تولیداتشان را پذیرفته اند و اعلام نمودند که خط تولید لاستیک چینی را فعال خواهند کرد.

کریمی افزود: البته برای کامیون داران اولویت با لاستیک اروپایی با برندهای معتبر و کیفی است و بعد از آن به دنبال برندهای کره ای می گردد و گزینه سوم لاستیک های چینی است اما بازهم بین برندهای چینی و ایرانی، ترجیح کامیون داران از نظر کیفیت و قیمت لاستیک چینی است.

وی اظهار داشت: در زمینه نظارت بر تأمین و توزیع لاستیک مشکلات بسیاری وجود دارد یکی از این مشکلات افزایش قیمت لاستیک در شرایطی است که نرخ ارز کاهش داشته است بعنوان مثال لاستیک چینی که پارسال با ارز ۲۸ هزار تومانی نهایتا ۱۲ میلیون تومان برای کامیون داران تمام می شد هم اکنون به ۱۵ میلیون تومان به ازای هر جفت رسیده است.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور اظهار نمود: یکی دیگر از مشکلات ما این است که وزارت صمت آمار ارقام واردات، تولید و مصرف ندارد و بنابراین در ماه های گذشته بخشی از لاستیک های مورد نیاز کامیون داران از راه واردات غیر رسمی تأمین شد که شامل قاچاق یا واردات از راه مناطق آزاد بود. البته به تازگی ساماندهی نسبی در این حوزه صورت گرفت اما تا زمانی که نظارت درست و دقیق نباشد نمی توان انتظار داشت که مشکل کامیون داران در این حوزه حل شود.





منبع:

1400/03/24
22:40:47
5.0 / 5
282
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی