مسیرساز
در گفت وگو با مسیرساز اعلام شد

رقم هزینه زندگی كارگران، مبنای مذاكرات دستمزد 99

رقم هزینه زندگی كارگران، مبنای مذاكرات دستمزد 99

به گزارش مسیرساز رئیس كانون عالی انجمن های صنفی كارگران با اشاره به تعیین رقم هزینه سبد معیشت كارگران اظهار داشت: از هفته های آینده هرگونه مذاكره برای تعیین دستمزد سال آینده كارگران بر مبنای رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان پیش خواهد رفت.



ناصر چمنی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اعلام رقم سبد معیشت كارگران در كمیته دستمزد، درباره تاثیرگذاری آن بر تعیین دستمزد كارگران اظهار داشت: سال قبل هزینه سبد معیشت كارگران سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد و كارفرمایان و كارگران و دولت روی این عدد توافق كردند ولی این رقم را بعنوان مبنای ورود به بحث دستمزد قبول كردند و در نهایت حداقل حقوق یك میلیون و ۵۱۷ هزار تومان تصویب گردید.

وی افزود: كمیته دستمزد شورایعالی كار در ایام گذشته رقم هزینه سبد معیشت خانوارهای كارگری را چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین كرد. این رقم در طول هفته های آینده كه وارد مذاكرات دستمزد سال ۱۳۹۹ می شویم مبنا قرار می گیرد؛ به این مفهوم كه اگر هزینه ماهانه زندگی كارگران حدود ۵ میلیون تومان تعیین شده و می خواهیم در مورد دستمزد صحبتی بكنیم باید بر مبنای رقم چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان جلو برویم.

نماینده كارگران در شورایعالی كار درباره برخی دیدگاهها نسبت به ریزش نیروی كار با افزایش دستمزد، اظهار داشت: اگر بخواهیم به این حرفهای غیر صحیح دقت كنیم نباید هیچ سالی حقوق كارگران را افزایش بدهیم. در جریان تعیین دستمزد سال ۱۳۹۸ كارفرمایان می گفتند كه پس از عید شاهد ریزش نیروهای كار خواهیم بود ولی بر عكس آن صورت گرفت چون آمارهایی كه از ادارات كار و تأمین اجتماعی استانها گرفتیم نشان داد كه درخواست اخراج نیروی كار و به دنبال آن درخواست بیمه بیكاری پایین آمده و تعداد بیمه شدگان الزامی و شاغلین افزایش داشته است.

چمنی اضافه كرد: شاید برخی كارفرمایان با زیر پا گذاشتن قانون، سوء استفاده هایی كرده باشند و افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق كارگران را لحاظ نكرده باشند ولی كارگر وقتی كار می كند به این امید دارد كه با گرفتن حقش نسبتی از ارزش كارش را گرفته است. ۱۲ ماه سال كار نمی كند كه حقوقی بگیرد كه برایش نمی صرفد و در شرایط اقتصادی حاضر سر كار بماند و تولید ملی را تقویت كند.

به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، اعضای كمیته دستمزد شورایعالی كار در آخرین نشست خود بعد از هفته ها بحث و بررسی، هزینه ماهانه زندگی خانوارهای كارگری را تعیین و روی رقم چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان به توافق رسیدند.




1398/12/11
14:32:51
5.0 / 5
3904
تگهای خبر: تولید , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی