با وجود دستور وزیر راه برای پیشگیری از كرونا؛
هزینه و جریمه كنسلی بلیتی كه پرداخت نمی گردد
مسیرساز: با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی برای استرداد بلیت سفرهای ریلی و هوایی بدون دریافت هزینه كنسلی از مردم، برخی مسافران نسبت به دریافت نكردن هزینه بلیت شان یا دریافت شده جریمه كنسلی اعتراض دارند.
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته با افزایش شیوع ویروس كرونا و در امتداد پیش گیری از آن، محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- اعلام نمود كه در حوزه هواپیمایی و ریلی مردم می توانند بدون پرداخت جریمه بلیت سفرهایشان را كنسل كرده یا به زمان دیگری موكل كنند. اما بعد از این دستور بعضی از كاربران در تماس با ایسنا نسبت به اجرایی نشدن این تصمیم اعتراض كردند چونكه نه تنها از آنها جریمه بابت كنسل كردن بلیت سفرهایشان دریافت شده است بلكه بعضی از مسافران هنوز هزینه بلیت خودرا نیز نگرفتند.
البته رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمای كشوری- به دنبال صدور این بخشنامه اعلام نمود: استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ پنجم اسفند تا اطلاع ثانونی الزامی بوده و بدیهی است متخلفان بدون هر گونه چشم پوشی به مراجع ذی ربط ارجاع و مسئولیت هر گونه ایجاد تعهد بر عهده صادر كننده بلیت خواهد بود.
اما این دستورالعمل آنطور كه باید اجرایی نمی گردد. چونكه بعنوان مثال یكی از مسافران كه بلیت تهران- بندرعباس را برای سفر ریلی خود خریداری نموده بود به دنبال شیوع ویروس كرونا و برای پیش گیری از آن البته پیش از صدور بخشنامه از طرف وزیر راه و شهرسازی اقدامات لازم برای استرداد وجه خود در تاریخ ۴ اسفند انجام داده است اما با وجود آن كه از آژانس مسافرتی مورد نظر پیامكی با مضمون واریز وجه استرداد برای او ارسال شده هنوز مبلغی دریافت نكرده است.
میرحسن موسوی - معاون مسافری شركت راه آهن - در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: از تاریخ ششم اسفند ماه امسال و بعد از صدور بخشنامه وزیر راه و شهرسازی هر كدام از مسافران كه بخواهند بلیت سفر خودرا كنسل كنند، بدون جریمه هزینه بلیت خریداری شده به صورت ۱۰۰ درصد به حساب شان واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: امتیاز دیگری دراین زمینه قائل شدیم این است كه اگر از سوم اسفند ماه تا ششم اسفند ماه (قبل از دستور وزیر) نسبت به استرداد بلیت خود اقدام نموده باشند هم می توانند از تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال آینده به مدت یك ماه با مراجعه به مركز استرداد كننده بلیت خود هزینه كنسلی كسر شده را دریافت نمایند چونكه پیش از صدور بخشنامه از طرف وزیر مسافرانی كه بلیت تهیه می كردند و آنرا كنسل می كردند باید ۱۰ درصد جریمه پرداخت می كردند اما ما این بخشنامه را شامل این افراد را نیز كرده ایم.
معاون مسافری شركت راه آهن اعلام نمود: بر طبق بخشنامه صادر شده دراین زمینه مسافرانی كه متقاضی تغییر تاریخ سفر خود هستند می تواند حداقل ۷۲ ساعت پیش از تاریخ حركت خود با سامانه صدای مسافر راه آهن به شماره ۵۱۴۹ تماس گرفته و نسبت به هماهنگی و تهیه بلیت جایگزین برای تاریخ مورد نظر خود اقدام نمایند و اگر مشكلی دراین زمینه به وجود بیاید می تواند شكایات خودرا بوسیله همین شماره تلفن اعلام كنند تا به آن رسیدگی كنند.
موسوی اشاره كرد: مسافرانی كه پیش از تاریخ سوم اسفند ماه نسبت به خرید بلیت اقدام نمودند و متقاضی كنسلی آن هستند می توانند از تاریخ هفتم اسفند تا ۲۹ اسفند ماه و حداكثر تا ساعت ۱۲ ظهر روز پیش از تاریخ حركت قطار خود، به مراكز بازگشت فروش بلیت بازگشت و نسبت به استرداد بهای بلیت بدون هزینه كنسلی اقدام نمایند اما بلیت قطارهای مسافری كه از تاریخ سوم اسفند ماه به بعد خریداری شده است مشمول این طرح نبوده واسترداد آن بر طبق قوانین ومقررات مربوطه خواهد بود و همه قطارهای مسافری طبق برنامه سیر خودرا در خطوط ریلی كشور انجام خواهد داد.
منبع: مسیرساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب