توجه به محصولات و تولیدات داخلی در توسعه زیرساختهای فرهنگی
مسیرساز: مدیر عامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و پشتیبانی از كالای ملی، اظهار داشت: از تجهیزات، لوازم و محصولات ایرانی در ساخت و ساز فضاها و پروژه های فرهنگی استفاده می نماییم.
به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، جعفر رحمان زاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی از كار و كالای ایرانی، بیان داشت: خرید كالای ایرانی، افتخاری ملی است ازاین رو در توسعه زیرساختهای فرهنگی باید به این نكته كلیدی توجه ویژه ای صورت گیرد. وی با بیان این مطلب كه خرید خارجی، نابودی فرصت های شغلی در داخل است، اضافه كرد: در جهت تقویت تولیدات داخلی باید كاری نماییم كه كالای ایرانی بعنوان یك كالای مطلوب و با دوام شناخته شود. مدیر عامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در عین حال ادامه داد: پشتیبانی از كالای ایرانی الزامات و اقتضائات خاص خویش را دارد كه یكی از مهم ترین موارد آن است كه مردم باید پشتیبانی از كالای ایرانی را در سطح مسئولان و سران كشور لمس كرده و آن را در زندگی خود به كار بندند و همینطور تولید كنندگان داخلی هم باید اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با عرضه محصولات با كیفیت، مزیتی برای خریداران فراهم گردد. رحمانزاده با تاكید بر اینكه مسئولان عصاره و الگوی جامعه هستند و اگر پشتیبانی از كالای ایرانی در حرف و عمل مسئولان ساری و جاری شود، مردم هم این شعار را جدی خواهند گرفت، اظهار داشت: با همكاری با شركت ها و موسسات دانش بنیان ودانشگاه ها می توان از توانایی ها و ظرفیتهای داخلی در پروژه های فرهنگی به خوبی بهره گرفت. وی با اشاره به لزوم پشتیبانی از كالای ایرانی در تحقق توسعه پایدار شهری، اضافه كرد: هدف اصلی توسعه پایدار شهری تامین نیازهای اساسی، بهبود سطح زندگی، اداره بهتر اكوسیستم ها و تولید آینده امن و پایداری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، كالبدی مستلزم به كارگیری سیستم مدیریتی كارآمد با پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخلی برای رسیدن به این اهداف است. پروژه های شاخص فرهنگی شامل باغ كتاب تهران، مسجد ۷۲ تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا، پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موره علوم و نجوم دار آباد تنها بخشی از پروژه های فرهنگی به شمار می آید كه طی یك دهه اخیر از جانب شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته و در اختیار اهالی و شهروندان تهرانی قرار گرفته است. بررسی كمبودها و نیازهای شهر در زمینه فضاهای فرهنگی بخشی از رسالتهای این شركت به شمار می آید و یكی از مهمترین سیاست شركت توسعه فضاهای فرهنگی لحاظ كردن ریتم هماهنگ در گسترش فضاهای فرهنگی در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر است. شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، نخستین مجموعه تخصصی برای مطالعه و امكان سنجی در مورد مراكز فرهنگی و هنری به شمار می آید. این شركت به شهر نگاه كلی و كلان داشته و تلاش می كند از فضاهای كالبدی شهر در مطلوب ترین حد ممكن برای مباحث فرهنگی اجتماعی بهره بگیرد. گفتنی است شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در اولین همایش ملی مشاركت در ساخت كه با حضور سازندگان برتر برگزار گردید بعنوان سازنده برتر در پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی و تجاری امام رضا (ع) (رضوان) انتخاب گردید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب