مسیرساز
شهردار تهران اعلام كرد:

شهرداری تهران برای بارش مجدد برف در پایتخت آماده است

شهرداری تهران برای بارش مجدد برف در پایتخت آماده است

مسیرساز: شهردار تهران با بیان آمادگی مدیریت شهری در برابر پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش مجدد برف در پایتخت، از تامین ذخیره شن و نمك مورد نیاز و تجهیز مخازن در محلات مختلف تهران اطلاع داد.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، محمد علی نجفی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی شهرداری تهران برابر احتمال بارش مجدد برف در پایتخت، عنوان كرد: شهرداری تهران در دوره قبل هم واقعا آمادگی داشت اما حجم بارش و مشكلات ناشی از آن همانند بسته شدن برخی از طریق های ورودی و خروجی تهران سبب شد تا مقداری مشكلات ما بیشتر شود.
وی تصریح كرد: امیدواریم این دفعه هم شهرداری آمادگی بیشتری داشته باشد و همكاران ما همانند دوره قبل با تلاش زیاد بتوانند مشكلاتی كه ممكن است پیش بیاید را برطرف كنند.
نجفی در ادامه بر لزوم كمك و مشاركت شهروندان پایتخت نشین هم تاكید و خاطرنشان كرد: این شهر برای همه ما است و همه شهروندان در همه مسایل شریك هستند.
شهردار تهران درباره بازدید خود از سایت برف روبی و میزان آمادگی موجود هم اظهار داشت: آن روزی كه از سایت های برف روبی بازدید داشتم به خاطر استفاده حجم فراوان شن و ماسه طی روزهای قبل، یكی از كمبود ها كم شدن میزان ذخیره شن و ماسه و نمك بود كه خوشبختانه این مورد برطرف شده است؛ اینكه برخی از محله ها هنوز با كیسه های شن و نمك پر نشده هم به این دلیل است كه ما مطمئن بودیم آخر هفته برف نخواهد آمد از این رو این كار را نزدیك روزهای برفی انجام خواهیم داد.
نجفی در پاسخ به سوال دیگری مبنی طرح های موجود برای ایمن سازی ساختمان های قدیمی پایتخت، اظهار داشت: ما در این زمینه برنامه جامعی را با استفاده از شورای پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و خود شهرداری پیشنهاد كرده ایم؛ این برنامه مبحث زلزله، آتش سوزی و سایر مواردی كه تهران را مورد تهدید قرار می دهد را شامل می گردد كه آن را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه كرده ایم.
وی مشكل اصلی در ایمن سازی را كمبود منابع دانست و ضمن ابراز امیدواری برای جبران منابع، عنوان كرد: در بودجه سال ۹۷ آن چیزی كه در حد توان شهرداری بوده است را برای بخش هایی همچون آتش نشانی، كه كارشان مستقیما به این مورد مرتبط می باشد در نظر گرفته ایم اما كلا منابع شهرداری به جهت اینكه بتواند از پس این مسایل برآید، خیلی محدود و كم است.
شهردار تهران در انتها اظهار داشت: امیدواریم دولت و مجلس هم به ما كمك كنند تا بتوان روی تهران بعنوان شهری پایدار حساب كرد تا مردم برای زندگی در آن احساس آرامش و آسایش كنند.

1396/11/21
14:35:12
5.0 / 5
4552
تگهای خبر: شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی