مسیرساز
واكنش ابوالفضل قناعتی به بایسته های مغفول درگزارش شهردار تهران؛

آقای شهردار هیچ گزارشی از اقدامات خود عرضه نداد

آقای شهردار هیچ گزارشی از اقدامات خود عرضه نداد

مسیرساز: عضو هیئت رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به گزارش صد روزه شهردار تهران، عدم عرضه مستندات در این گزارش را نقطه ضعفی برای آقای نجفی دانست.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی درباره گزارش شهردار تهران در مورد اقدامات گذشته شهرداری می گوید: در بحث گزارش عرضه شده ما با دو مبحث برخورد می نماییم، ابتدا اینكه چه مواردی باید در گزارش عرضه می شده و نكته دوم اینكه با چه هدفی این نوع گزارش تخریبی نسبت به شهردار سابق تهران انتشار یافته است كه هم اكنون ترجیح می دهم ذهنیت خوانی نكرده و پیش بینی هدف پنهان آقای نجفی را نداشته باشم. پیرامون موارد عرضه شده در ابتدا باید عرض كنم كه متاسفانه در گزارش صد روزه آقای نجفی هیچ یك از فعالیت ها و اقدامات اجرایی و عمرانی شهرداری تهران به سمع و نظر عموم مردم نرسید و مطالبات مردمی همینطور در هاله ای از ابهام قرار داشت. پروژه های عمرانی باقی مانده در دوران آقای نجفی نه تنها هیچ روند رو به رشدی نداشته بلكه بعضی از این پروژه ها هم با توقف موقتی روبرو گردیده است. بعنوان مثال پل تقاطع امام علی(ع) و صیاد و اتوبان ارتش نمونه ای بوده كه در زمان آقای قالیباف اگر ۸۰ درصد آن با رشد روبرو بوده ولی در زمان آقای نجفی هیچ گونه پیشرفتی نداشته و اصلا بهبود روند گذشته در دستور قرار نگرفته است. نمونه بارز دیگر را می توان در پروژه خط ۷ متروی تهران مشاهده نمود. آقای نجفی به جای برطرف نمودن نقصها خط ۷ مترو و قراردادن این خط بعنوان طرح های در حال بهره برداری با اقدامی سیاسی دستور تعطیلی این ایستگاه مترو را داده بود. شهردار جدید تهران می توانست در این چند ماهه حضورش دستور راه اندازی سیگنالینگ خط ۷ مترو را بدهد و یا اینكه اقدام به نصب هواكش در این ایستگاه را در اولویت خود قرار دهد تا در زمان گزارش خود هم به این اقدامات را مطرح نماید.
ابوالفضل قناعتی همینطور عدم توجه شهرداری تهران به مقوله حمل و نقل عمومی را مورد انتقاد قرار داده و در این باره می گوید: به نظر بنده به جای اینكه شهردار تهران در بحث طرح ترافیك ورود خویش را بیشتر نماید باید حمل و نقل عمومی را تقویت نموده تا اكثریت جامعه بتوانند برای تردد از وسایلی همچون اتوبوس و یا مترو استفاده كنند. گاهی گفته شده كه بودجه لازم در اختیار شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل وجود نداشته كه چنین بهانه ای آن هم در وضعیت جدید كاملا غیرمنطقی به نظر می رسد. با عنایت به همراهی سیاسی و فكری میان اعضای شورای شهر، شهردار و همینطور دولت مستقر دیگر اصطكاك های سیاسی گذشته از بین رفته و شاهد كمك های بیشتری از جانب دولت به شهرداری هستیم. باآنكه در دوران آقای قالیباف به علت اختلافات حزبی و سیاسی شاهد سنگ اندازی هایی در جلوی راه شهرداری تهران بوده ایم ولی هم اكنون دیگر آن مسائل رفع شده است و شورای شهر همراه باشهرداری تهران باید مطالبات مردم را از دولت روحانی دریافت نمایند. سهم ۸۲. ۵ درصدی دولت برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای شهروندان تهرانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده به نحوی كه تقویت این ناوگان نه تنها سرعت سفرهای شهری را بالا می برد بلكه فشار تراكم مسافرین در هریك از اتوبوس ها را هم كاهش خواهد داد. سیاست های غلط ابلاغی توسط شهرداری تهران به جای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی سبب شده تا افراد بیشتری از خودروی شخصی خود استفاده نموده و همین امر علاوه بر ترافیك باعث افزوده شدن آلاینده ها هم می گردد.
وی همینطور به عدم انصاف پیرامون اقدامات آقای قالیباف كه در گزارش شهردار جدید آمده هم اشاره ای داشته و در این باره می گوید: متاسفانه برخی كم لطفی ها نسبت به اقدامات صورت گرفته در دوران شهردار سابق صورت گرفته كه نمونه هایی از آن را می توان در حوزه های فضای سبز و تولید فضای فرهنگی در شهر تهران مشاهده نمود. بعنوان مثال آقای نجفی اعلام نموده كه در حوزه توسعه سرانه فضای سبز تهران كم كاری رخ داده ولی اشاره نمی كند بر مبنای چه متر ومعیاری به این نتیجه رسیده است. باید به این نكته توجه نماییم كه در ۱۲ سال قبل شهر تهران چه تعداد جمعیت شهری داشتیم و بر مبنای آن تعداد هم چقدر فضای سبز شهری توسعه پیدا كرده و بعد از حضور آقای قالیباف نسبت این توسعه فضای شهری تا چه میزان تغییر كرده است. در حوزه فرهنگسراها و تاسیس نمایشگاه آفتاب و دیگر كارهای فرهنگی هم همین طور است. الحمدالله بعضی از اقدامات صورت گرفته در طول این سالها به قدری برای مردم ملموس بوده كه عرضه آمارهای متناقض هم نمی تواند از اهمیت فعالیت های صورت گرفته بكاهد. ما پیش از حضور آقای قالیباف حتی پارك های تخصصی حوزه بانوان را در محیط شهری نداشتیم ولی بعد از مدیریت ایشان شاهد اختصاص پارك های بانوان بودیم كه مورد استقبال بخشی قابل توجهی از زنان و دختران تهرانی هم قرار گرفته است و چنین موهبتی قابل ستایش و تقدیر می باشد نه اینكه این نقطه قوت را هم بعنوان كاستی ها مطرح نماییم!
قناعتی بعنوان یكی از اعضای سابق شورای شهر تهران به هجمه رسانه ای آقای نجفی ضد شهردار سابق تهران هم اشاره كرده و در این باره می افزاید: طبق قانون، اگر آقای نجفی مستندات در خصوص تخلفات شهردار سابق تهران هم در اختیار داشته باید آن مستندات را به سازمان بازرسی كل كشور تحویل می داده تا بدان رسیدگی شود. اجرای شوآف های رسانه ای ان هم در جلسه ای كه همه رسانه ها منتظر عرضه گزارش شهردار جدید تهران بوده اند تنها یك ذهنیت را در بین افكار عمومی متبادر ساخته و آن هم این مورد بوده كه شهردار جدید برای فرار از پاسخگویی مجبور شده تا با افترا به مدیران گذشته؛ ذهن ها را منحرف سازد. بدون شك وظیفه رسیدگی به این گونه موضوعات مقام های قضایی بوده و دخل و تصرف شهردار جدید در چنین تخلفاتی بیشتر رنگ و بوی تسویه حساب های سیاسی را می دهد.

1396/11/09
19:49:48
5.0 / 5
5034
تگهای خبر: حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی