مسیرساز

۷۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور نیازمند راه اندازی ۳۲ هزار کیلومتر راه

۷۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور نیازمند راه اندازی ۳۲ هزار کیلومتر راه

به گزارش مسیرساز، لرستان مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: لرستان در حوزه ساخت و آسفالت راه های روستایی با اختلاف خیلی بالایی نسبت به سایر استان ها در بالای جدول قرار دارد که شایسته قدردانی است.


فیروز قیاسی، در وبینار تخصصی بررسی وضعیت راه های الیگودرز و پیگیری تسریع در پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این شهرستان اظهار نمود: در این دو سال کارهای بزرگی در الیگودرز انجام شده که با این روند در دو سال آینده اتفاقات خوبی را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه انتظار می رود بخشی از اعتبارات راه روستایی به سمت نگه داری از این راه ها برود، اظهار داشت: با اجرای روکش های زود بازده و حفاظتی میتوان به تحول در حوزه نگه داری راه امیدوار بود.
مدیرکل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: لرستان در حوزه ساخت و آسفالت راه های روستایی با اختلاف خیلی بالایی نسبت به سایر استان ها در بالای جدول قرار دارد که شایسته قدردانی است.
در ادامه محمد خدابخشی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن اشاره به پایین بودن شاخص برخورداری مردم این شهرستان از طریق روستایی نسبت به سایر نقاط استان بر لزوم تسریع در پروژه های نیمه تمام تاکید کرد.
وی با قدردانی از خدمات راهداری لرستان در سالهای اخیر خواهان توجه ویژه به مبحث تکمیل پروژه های راه روستایی، نگه داری راه و ایمن سازی محورهای اصلی، تجهیز راهدارخانه ها، توزیع عادلانه قیر و تجهیز و بروزرسانی ماشین آلات راهداری الیگودرز شد.
در ادامه جلسه علی خانقایی، مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه لرستان از نظر ساخت و آسفالت راه روستایی عملکرد مناسبی داشته است، اظهار داشت: با عنایت به عدم توزیع اعتبارات بر اساس شاخص ها، شاهد عقب ماندگی تاریخی در بعضی مناطق کشور هستیم به صورتی که ۷۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که نیازمند راه اندازی ۳۲هزار کیلومتر راه در آنها هستیم.
وی ضمن اشاره به هزینه بالای ساخت راه در مناطق کوهستانی که ۶۰ درصد راه های کشور را می سازند، اظهار داشت: هم اکنون با تعریف شاخص ها و اولویت بندی مناطق، اعتبارات بر این مبنا توزیع می شود که شهرستان الیگودرز هم بعنوان یکی از کم برخوردارترین شهرستان های کشور در اولویت قرار دارد.
خانقایی ضمن اشاره به استانی شدن اعتبارات راه روستایی، خواهان همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران و سایر مسؤلان استانی درمورد پیگیری تخصیص اعتبارات کافی به راه روستایی در کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان ها شد.
برپایه این گزارش، در این نشست مسعود امیری معاون راهداری و مصطفی ملکی صادقی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هریک به بیان عملکرد حوزه خود در شهرستان الیگودرز پرداختند.



1401/07/22
13:13:40
5.0 / 5
319
تگهای خبر: احداث , حمل و نقل , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی