مسیرساز
معاون مالی و اقتصادی شهرداری مطرح كرد؛

طلب 7 هزار و 100 میلیارد تومانی شهرداری از دولت

طلب 7 هزار و 100 میلیارد تومانی شهرداری از دولت

به گزارش مسیرساز، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهار داشت: طلب ثبت شده ما در دولت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اسناد و مدارکی از محل عوارض شهرسازی و سایر دستگاه ها وجود دارد.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، ابوالفضل فلاح، در نشست خبری روز چهارشنبه خود ضمن اشاره به برنامه های معاونت مالی در طول یکسال گذشته اظهار داشت: اصلاح ساختار مالی شهرداری تهران با ایجاد خزانه واحد شروع به کار شد این خزانه از سال ۹۸ با عنایت به مجوزهای موجود کار خویش را آغاز نکرده بود اما حالا تمامی حساب های درآمدی وارد خزانه می شود. وی افزود: امسال تمامی دستگاههای وابسته به شهرداری در این سامانه وارد شدند که نخستین حسن آن درآمدهای اختصاصی است. فلاح بابیان این که از اسفندماه پرداخت حقوق متمرکز شروع شده است اظهار داشت: این کار منجر به مشخص شدن پرداختی ها است در گذشته رقم پرداختی ها با مصرفی آنها متفاوت بود اما با این کار توانستیم صرفه جویی داشته باشیم و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران ضمن اشاره به کسورات مالیاتی خاطرنشان کرد: در متد جدیدی که ایجاد کردیم این کسورات پرداخت می شود ما منجر به عدم انباشت بدهی مالیاتی و تأمین اجتماعی می شود. فلاح ضمن اشاره به حواله الکترونیکی اظهار داشت: در بستر این حواله پرداخت ها به صورت شفاف می شوند. وی اظهار داشت: واحدی منسجم برای پرداخت بدهی در شهرداری تهران وجود نداشت چونکه بدهی ها در بخش های مختلف است اما به دنبال ایجاد واحدی منسجم هستیم تا تمامی بدهی ها را در این واحد بررسی نماییم و در حال حاضر با عنایت به این برنامه طلب ثبت شده ما در دولت ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اسناد و مدارکی از محل عوارض شهرسازی و سایر دستگاه ها وجود دارد و بعد از بررسی های دقیق میتوان طلب شهرداری تهران را بررسی کرد. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران افزود: تأمین اجتماعی ادعای ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی را داشت و و در سال ۱۴۰۰ این ادعا به ۶ هزار میلیارد تومان رسید و بعد از حساب و کتاب ها این طلب به هزار میلیارد تومان کاسته شده است. فلاح در رابطه با مولدسازی دارایی ها اظهار داشت: ثبت و ضبط دارایی های ملکی از اولویت های شهرداری بود و در ابتدای دوره ۱۲ هزار و ۲۰۰ ملک ثبت شده بود و الان این عدد ۲۰ هزار دارایی است و تا آخر سال این دارایی ها بیشتر می شوند. وی ضمن اشاره به سامانه ارجاع به کارشناس اظهار داشت: این سامانه منجر به حذف امضای طلایی و مفاسد شد تا پیش از این ارجاع به کارشناس صورت می گرفت اما حالا از راه این سامانه بدون دخالت دست و رندوم کارشناسان انتخاب می شوند. درآمد شفاف شهرداری در بستر عرضه املاک در بورس معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران ضمن اشاره به عرضه املاک در بورس خاطرنشان کرد: کار ویژه شهرداری تهران مولد سازی دارایی ها است و دو ملک شهرداری تهران در عرض ۲ ساعت در بورس ارائه شد و همه اقدامات به صورت شفاف صورت می گیرد و این در شرایطی است که در روش مزایده شفافیت وجود ندارد و ممکن به از دست رفتن ۳۰ درصد درآمد شهرداری می شود. فلاح اظهار داشت: مودیان ما می توانند ملک خویش را در بورس عرصه کنند تا بتوانیم هزینه ها را پرداخت نماییم و این شیوه منجر به شفافیت می شود هم اکنون ملک سوم شهرداری هم در تابلو عرضه است و ۸ ملک در مرحله امید نامه و ۵۱ ملک در دست کارشناسی است و شهرداری تهران هر هفته عرضه خواهد داشت. وی ضمن اشاره به درآمدهای شهرداری تهران اظهار داشت: سال قبل ۱۲۰ هزار مانده خزانه شهرداری بود و باید بیشتر از هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می کردیم اما خوشبختانه هم اکنون مشکل مالی نداریم و بالغ بر ۴ هزار و میلیارد تومان اعتبار تملک سرمایه ای داشتیم. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهار نمود: از آغاز سال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت اقساط و بدهی های بانکی پرداخت کرده ایم. فلاح بیان نمود: بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع تجهیز کرده ایم و سهم ۶ ماهه معاونت ۸ هزار میلیارد تومان بوده است و ۳ هزار میلیارد تومان بیشتر تحقق درآمدی داشتیم و نسبت به سال قبل ۱۳۳ درصد منابع بیشتری تحقق کردیم و ۴ هزار میلیارد تومان منابع سال قبل به ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. وی بیان این که تمامی پروژه هایی که در پیش گرفته بودیم دارای مشکل بوده است اظهار داشت: ۷ پروژه حل فصل شدند و از محل این پروژه ۶ هزار میلیارد تومان در دست شهرداری تهران است. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تأمین تجهیز مصالح را به بازار سرمایه منتقل کردیم و قیری که برای آسفالت تأمین می شود از بازار کالا خریداری می شود و روند آن مشخص و دارای انظباط مالی حداکثری است. صرفه جویی ۳۰ درصدی در منابع شهرداری در بستر خرید بورسی فلاح خاطرنشان کرد: با خرید بورسی ۳۰ درصد صرفه جویی در منابع مالی شهرداری تهران داشته ایم ما اعتقاد داریم میتوان تهران را با مشارکت بخش خصوصی آباد کرد و این منوط به اینست که پروژه ها در بستر مطالعات صورت گیرد. وی ضمن اشاره به تحقق بودجه اظهار داشت: پیشبینی ما اینست که بودجه حتما محقق شود و اساسا با عنایت به عملکرد سال جاری و زیرساخت هایی که فراهم گشته است محقق می شود. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اظهار داشت: ۲۹ ملک در دست تخلیه است و ۲۵ ملک هم تخلیه شده است و مالکان این ساختمان ها هیچ ارتباطی با شهرداری تهران نداشتند و سال ها آن را تصرف کرده بودند. فلاح با اشاره به اینکه هدف ما سندهای تک برگی است اظهار داشت: به دنبال تهیه اسناد تک برگ هستیم و ۱۲ هزار املاک ثبت شده است و آنچه تا سال قبل بوده است ۴ هزار و ۴۰۰ سند بوده است و عقب ماندگی جبران شده و امیدواریم تا آخر سال سرعت را افزایش دهیم و در حال حاضر ۷۰۰ سند تک برگ صادر گردیده است. چک در معاملات شهرداری حذف می شود وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با صدور سند برای زمینهای حریم تهران اظهار داشت: در حوزه حریم مشکلی نداریم و یا استانداری تهران درحال همکاری هستیم و در حوزه زمینهای در رابطه با شهرداری اقدام می نماییم. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری مهر در ارتباط با حذف چک برای شفافیت های مالی اظهار داشت: به لحاظ فنی آماده صدور اسناد الکترونیک هستیم اما باید زیر ساخت ها فراهم گردد و نیازمند حسابداری مشخصی هستیم که اقدامات آن در حال انجام می باشد چونکه چک قابلیت جعل و مخدوش شدن دارد و امیدواریم که این چک ها جمع شود. فلاح اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دولت را دریافت کرده ایم که ۷۰۰ میلیارد آن برای اتوبوس، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای منطقه نفرآباد است اما وام به معنای تسهیلات دریافت نکرده ایم.


منبع:

1401/06/31
17:52:15
5.0 / 5
231
تگهای خبر: بازار , دستگاه , زیرساخت , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی