مسیرساز
به بهانه جان باختن دو مسافر در پیچِ شیطان هراز

داستان خطرناک جاده های شمال پایانی ندارد!

داستان خطرناک جاده های شمال پایانی ندارد!

روز گذشته درپی ریزش سنگ ناشی از بارش باران و سیلاب در محدوده «پیچِ شیطان» جاده هراز، دو مسافر جان خودرا از دست دادند که بگفته مسئولان سازمان راهداری، ایمن سازی مسیر به اعتبار نیاز دارد و وقوع چنین حوادثی را کمتر می کند.


به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، عصر روز گذشته جاده هراز به سبب وقوع سیلاب و ریزش سنگ مسدود و نهایتاً بعد از ساعاتی بازگشایی شد و تردد در آن به حالت قبل بازگشت. با این وجود، روز گذشته برخورد سنگ با یک دستگاه خودروی سمند در این محور، سبب جان باختن یکی از مسافران و مصدوم شدن یکی دیگر از آنها شد که این فرد مصدوم نیز امروز در بیمارستان جان خودرا از دست داد.
اسماعیل فولادی - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران- در این زمینه به ایسنا توضیح داد که روز گذشته برخورد سنگ با یک دستگاه خودروی سمند در جاده هراز در محدوده «پنجاب – پیچ شیطان» سبب شد تا یکی از مسافران جان خودرا از دست دهد و دیگری مصدوم و روانه بیمارستان شود.
وی با اشاره به اینکه راهداران در این ساعات درگیر برف روبی بودند، اظهار نمود: امروز از بیمارستان اطلاع دادند که متاسفانه مسافر دوم نیز جان خودرا از دست داده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با اشاره به اینکه محور هراز جزو جاده هایی است که از نظر توپوگرافی اتفاقاتی مشابه روز گذشته در آن مسبوق به سابقه است، افزود: بارها به مردم اعلام کردیم که از سفرهای غیرضرور در زمانی که بارش سنگین و احتمال وقوع سیلاب وجود دارد خصوصاً در محورهای کوهستانی این چنینی اجتناب کنند اما باتوجه به مسدود بودن آزادراه تهران-شمال و محور قدیم چالوس-کرج (به دلیل وقوع سیلاب و ریزش سنگ و گل و لای) حجم ترافیکی در محور هراز و فیروزکوه مضاعف شده بود و با وجود تلاش پلیس برای اعمال محدودیت ترافیکی و کاهش حجم خودرو در جاده، این حادثه رخ داد.
فولادی اشاره کرد: اگر در محورهایی مانند محور هراز که بروز این حوادث در آن سابقه دارد، ایمن سازی بیشتری انجام دهیم، می توانیم جلوی این اتفاقات را بگیریم اما با توجه به این که ضرورت ایمن سازی این محورها را بارها اعلام کردیم تا حالا اعتباری بابت آن تخصیص داده نشده است.
معاون راهداری استان مازندران اظهار نمود: اگر اعتبار مناسب برای ایمن سازی در اختیارمان قرار داده شود باید ابتدا کل محور را پایش نماییم و در نقاط حادثه خیزی که احتمال سیلاب و روان شدن سنگ و گل و لای وجود دارد عملیات ایمن سازی را انجام دهیم.
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، ایمن سازی محورهای مواصلاتی کشور خصوصاً محورهای شمالی که همیشه جزو شلوغ ترین جاده های کشور است همیشه جزو برنامه ها و اولویت ها بوده اما همیشه این محورهای شلوغ شاهد چنین حوادثی هستند و معین نیست چه زمانی شاهد ایمن شده نقاط حادثه خیز آنها خواهیم بود.



1400/08/23
09:30:01
5.0 / 5
470
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی