راه آهن رشت-كاسپین از پروژه های جهش تولید كشور
به گزارش مسیرساز از گیلان معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اظهار داشت: راه آهن رشت-کاسپین از پروژه های جهش تولید کشور شمرده می شود.
عباس خطیبی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: در اسفند سال ۹۷ راه آهن رشت- قزوین را به بهره برداری رساندیم و در ادامه مسیر راه آهن رشت - قزوین و در تکمیل کریدور شمال –جنوب، مسیر راه آهن رشت-انزلی، رشت-کاسپین در اولویت کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفته است.
وی با اعلان اینکه در سال ۹۹ این پروژه بعنوان پروژه جهش تولید و یکی از اولویت دارترین پروژه کشور نامیده می شود، افزود: منابع خوبی بوسیله بودجه و برنامه ریزی کشور به این پروژه تخصیص داده شده است. طول این پروژه ۳۵ کیلومتر است که در قالب دو قطعه تعریف شده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اظهار داشت: این پروژه قطعات ۶ و قطعات ۷ پروژه راه آهن رشت-کاسپین را شامل می شود. قطعه ۶ این پروژه که قطعه ابتدایی است، ۱۷ کیلومتر و قطعه ۷، ۱۸ کیلومتر است.
وی اشاره کرد: این پروژه عملا ایستگاه رشت را بعداز عبور از محدوده پیربازار به منطقه کاسپین متصل می کند. این مسیر ترانزیت را از منطقه شمالی و عبور از مزرهای آبی به شبکه ریلی کشور تامین می کند.
خطیبی اشاره کرد: در تلاش هستیم در اوایل ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برسانیم. پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۴ درصد و ۵۵ درصد پیشرفت در بخش زیرسازی و ۵/۵ کیلومتر تا حالا عملیات ریل گذاری آن انجام شده است.
وی با اعلان اینکه همه بخش های زیرسازی و روسازی در حال کار است، اشاره کرد: این پروژه در همه بخش در حال کار و از ریل ملی برخودار است.
خطیبی با اعلان اینکه همچون سختی های انجام این پروژه عبور از مناطق کشاورزی، شالیزاری و مناطقی که تراکم جمعیتی دارند، است، اشاره کرد: هماهنگی برای تملک امور اراضی کار را سخت کرده است، اما خوشبختانه مسئولین مربوطه کمک کردند.
وی اظهار داشت: منطقه اقلیمی این منطقه به سبب اقلیم بارش هایی که دارد، کار را سخت می کند اما ما تلاش می نماییم به برنامه برسیم و در موعد مقرر این پروژه به بهره برداری برسد.
منبع: مسیرساز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب