مسیرساز
مدیرعامل شركت بهره برداری از مترو خبر داد

بیشتر از دو هزار سفر تركیبی دوچرخه و مترو در هفت ماه گذشته

بیشتر از دو هزار سفر تركیبی دوچرخه و مترو در هفت ماه گذشته

به گزارش مسیرساز مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: ۲هزار و صد دوچرخه سوار تهرانی از آغاز سال ۹۹ تاپایان مهرماه سالجاری با مترو تردد كرده اند.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر؛ فرنوش نوبخت اظهار داشت: بیشترین آمار ترکیبی استفاده از دوچرخه و مترو در خردادماه سال جاری با حضور ۷۰۰ نفر به ثبت رسیده است. وی ضمن اشاره به اینکه در شرایط کرونا با کاهش چشم گیر مسافران مترو رو برو شدیم خاطرنشان کرد: آمار تعداد مسافرانی که سفر ترکیبی مترو و دوچرخه را برگزیده اند هم نسبت به سال قبل کاهش داشته است.
نوبخت اضافه کرد: سال جاری بیشترین آمار استفاده سفر ترکیبی مترو و دوچرخه به ترتیب خرداد با حضور ۷۰۰، تیر ماه ۵۶۲ و مهر ماه ۲۹۵ دو چرخه سوار بوده است. وی ضمن اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ چهار هزار و ۲۹۸ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند اظهار داشت: در سه ماه ابتدایی سال ۹۹ هشتصد و هفتاد و سه نفر از سفر ترکیبی مترو و دوچرخه استفاده کردند نوبخت اضافه کرد: در سه ماهه دوم سال ۹۸ هم ۷ هزار و ۳۷۰ دوچرخه سوار از مترو استفاده کردند و سال جاری هم به نهصد و سی دو نفر رسید. و کمترین آمار سفر با دوچرخه به ترتیب در فروردین ۵۳ نفر، شهریورماه ۱۵۳ و مرداد ۲۱۷ نفر به ثبت رسیده است. وی ضمن اشاره به اینکه خط پنج متروی تهران دسترسی راحتتر به بوستان چیتگر را مهیا کرده اظهار داشت: بیشترین آمار سفر با دوچرخه در خط پنج متروی تهران و حومه به ثبت رسیده است و پس از آن به ترتیب خط سه متروی تهران به علت دسترسی به بوستان ولایت و خط دو به علت داشتن تقاطع با خط پنج بیشترین آمار سفر با دوچرخه را طی هفت ماه گذشته داشتند. مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در انتها اظهار داشت: امکان استفاده از دوچرخه های معمولی تنها در روزهای تعطیلات رسمی و ۱۳ روز اول فروردین مجاز بوده، اما برپایه تمهیدات اتخاذ شده از آغاز مرداد ۹۸ امکان سفر ترکیبی دوچرخه های معمولی با مترو در تمام روزهای هفته از ساعت ۲۰ تا آخر بهره برداری و از آغاز دیماه ۹۸ سال در ایام معمولی (شنبه تا پنجشنبه) از ساعت ۵: ۳۰ تا ۶: ۱۵ بلامانع است.
همچنین مسافرانی که از دوچرخه های تاشو با ابعاد ۳۰×۶۰×۹۰ استفاده می نمایند در تمام روزهای هفته به غیر از ساعت ۶: ۳۰ تا ۹: ۳۰ دقیقه و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ که پیک مسافری به حساب می آید، می توانند وارد شبکه مترو شوند.


منبع:

1399/08/19
14:49:46
5.0 / 5
1280
تگهای خبر: تردد , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی