معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران مطرح كرد؛
ضرورت افزایش سهم منطقه ۲۲ در حوزه حمل و نقل عمومی
معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران خواهان سهم بیشتری برای منطقه 22 در حوزه حمل و نقل و ترافیك شد.
به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، علی نوذر پور در نشست نظارت ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در منطقه ۲۲، با اعلان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، یکی از دغدغه ها و موضوعات راهبردی منطقه ۲۲ است، اظهار داشت: متأسفانه سهم این منطقه در الگوی مصرف حمل و نقل عمومی بسیار پایین تر از استاندارد مورد تأیید برنامه ۵ ساله اول است و طبق مطالعات طرح تفصیلی و باتوجه به رشد شتابان جمعیت در این منطقه که معادل ۵ برابر رشد تهران است، باید برای سیستم حمل و نقل عمومی این منطقه فکری اندیشیده شود و این اهمیت موضوع را نشان میدهد. ایشان سپس اضافه کرد: خوشبختانه در بحث مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران که به تصویب شورای هماهنگی امور ترافیک شهر تهران رسیده است، طبق اسناد بالادستی و انعقاد قراردادی که با شرکت مترو داشته ایم، این منطقه آمادگی لازم را برای همکاری ساخت خط ۱۰ مترو را دارد. وی اشاره کرد: در بحث اتوبوسرانی، هم از نظر سهم ما در تعداد اتوبوس های منطقه و هم از نظر فرسودگی آنها، وضعیت بدی نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارد. وی افزود: در بحث تاکسیرانی نیز فاصله ۱۰ درصدی با وضعیت مطلوب شهر تهران داریم که نیاز به حمایت و پشتیبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دارد. نوذرپور با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک هیچ اقدامی بدون مطالعه و تحقیق صورت نمی گیرد ادامه داد؛ در حوزه پیاده رو سازی و مسیر دوچرخه سواری، کارهای خوبی انجام شده است و اولویت سال جاری پیاده رو چهارباغ و دستواره است که نیاز به اعتبار تکمیلی در حوزه حمل و نقل و حوزه عمرانی دارد. شهردار منطقه ۲۲ اظهار داشت: ساخت پل اتصالی دریاچه چیتگر به بوستان جنگلی یکی از موضوعات مهم منطقه است که کلیات آن به تصویب رسیده و مطالعات آن انجام شده است و پس از تأیید نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید. سید مناف هاشمی نیز در این جلسه با یادآوری مسئولیتهای ملی علی نوذرپور بیان کرد: با ورود به منطقه متوجه می شویم که آقای نوذرپور با نگاهی که در سطح ملی و در حوزه شهرسازی دارند، در سطح عالی کار کرده اند. ما باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشیم. این منطقه می تواند در حوزه شهرسازی، طرح تفصیلی، حوزه ترافیکی و مباحث عمرانی و مهندسی جایگاه منحصربه فردی داشته و الگوی خوبی برای سایر مناطق باشد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم امسال ۵۰ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تهران را در حوزه های توسعه ای، حمل و نقل و تملک جذب نماییم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنبال نماییم. وی ادامه داد: مجتمع ایستگاهی مترو با نگاه انتفاعی، اقتصادی و درآمدزایی باید با کمک مناطق ۲۲ گانه هدف گذاری شود. مناف هاشمی اشاره کرد: امیدواریم با اشرافی که تیم ما در تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری دارد، به توافقات خوبی برسیم. مناف هاشمی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ سال بهتری برای تامین منابع مالی خواهد بود، افزود: هدفگذاری ما در حوزه تاکسیرانی بیشتر از ۱۵ هزار دستگاه خودرو در بخش نوسازی است. در حوزه اتوبوسرانی، قرارداد تولید ۱۰۰۰ دستگاه بسته شده، که ۲۵۰ اتوبوس در حال تولید است و تا آخر سال با منابعی که در دست داریم حداقل ۱۲ ایستگاه مترو به بهره برداری می رسد. معاون حمل و نقل شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: ۳۰ درصد سهم کمی است که منطقه ۲۲ در حمل و نقل عمومی دارد، همکاران ما باید در سه حوزه حمل و نقل شرایط بهتری را برای منطقه ایجاد کنند. وی ادامه داد: نقشه های اجرایی راه اندازی خط ۱۰ مترو باید هرچه سریعتر انجام و کمتر از یک ماه دیگر آغاز به کار شود. مسیرهای پیاده روسازی نیز در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت منطقه برای توسعه مسیر دوچرخه سواری حمایت شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب