مسیرساز
با امضای تفاهم نامه ای انجام شد؛

اختصاص ۱۲۵۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه به سرمایه گذاران حمل وشهری

اختصاص ۱۲۵۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه به سرمایه گذاران حمل وشهری

مسیرساز: طبق تفاهمنامه همكاری صندوق كارآفرینی امید و معاون حمل و نقل ترافیك شهردار تهران ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران توسعه حمل و نقل شهری اختصاص می یابد.



به گزارش مسیرساز به نقل از صندوق كارآفرینی امید، در مراسم تفاهمنامه توسعه حمل و نقل شهری و كاهش آلودگی هوا كه امروز (دوشنبه ۲۴ تیرماه) بین صندوق كارآفرینی امید و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار شد، اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید گفت: صندوق كارآفرینی امید در مقابل سپرده گذاری ۵۰۵ میلیارد تومانی شهرداری تهران مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه حمل و نقل پرداخت می نماید.
نوراله زاده اظهار داشت: این بزرگترین قرارداد صندوق برای كمك به سرمایه گذاران است و هدف ما از امضای این تفاهم نامه رونق تولید داخل و پشتیبانی از خودروسازان و قطعه سازان داخلی است تا چرخ كارخانه ها به حركت درآید.
وی اضافه كرد: انعقاد این تفاهم نامه اثر بسیار زیادی بر كل زنجیره ارزش حمل و نقل و اشتغالزایی این زنجیره دارد.
مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوس رانی و تاكسیرانی، جایگزینی موتورسیكلت های انژكتوری و برقی، جایگزینی و توسعه انواع خودرو های پاك در ناوگان حمل و نقل همگانی، خرید دوچرخه و ترویج دوچرخه سواری، نصب تجهیزات كاهنده آلایندگی بر روی ناوگان حمل و نقل همگانی، تأمین تجهیزات پایش و كنترل آلودگی هوا را همچون مواردی خواند كه در چارچوب این تفاهم نامه مورد توجه و حمایت قرار می گیرند.
نوراله زاده ابراز امیدواری كرد همكاری دو مجموعه صندوق كارآفرینی امید و شهرداری تهران منجر به افزایش رضایت مردم و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و ایجاد فرصت های كسب و كار در این عرصه گردد.
در ادامه این مراسم، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران با اشاره به اینكه در شرایطی قرار داریم كه شركت های بخش خصوصی به سبب تورم و بهره های بانكی بالا توان ستاندن وام را ندارند اضافه كرد: اما این صندوق كه به صورت قرض الحسنه تسهیلاتی را ارائه می كند بعنوان یك كلید برای حل مشكلات شركت های بخش خصوصی است.
پورسیدآقایی با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه گفت: ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق كارآفرینی امید به كسانی كه در بخش حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری كنند پرداخت می شود.
وی توضیح داد: شهرداری تهران ۵۰۵ میلیارد تومان از محل اجرای طرح ترافیك در صندوق كارآفرینی امید سرمایه گزاری نموده و صندوق نیز ۷۴۵ میلیارد تومان به این مبلغ اضافه می كند.
وی بیان كرد: در سه ماهه ابتدای امسال ۲۴ میلیارد تومان از منابع حاصل از اجرای طرح ترافیك به صندوق كارآفرینی امید واریز شده و منابع جدید نیز به تبع آن واریز می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیك شهر داری تهران اشاره كرد: اگر این عزمی كه شكل گرفته ادامه یابد حتی در شرایط سخت مالی امروز كه ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان است گام های مؤثری می توانیم برداریم و حتی تا سه سال آینده شاهد دور كردن هیولای آلودگی از سر مردم تهران باشیم.
پورسیدآقایی با اشاره به اینكه نگاه ما برای انعقاد این تفاهم نامه در جهت رفع آلودگی بوده است ولی آثار اقتصادی به همراه دارد اظهار داشت: اگر چرخ صنعت تولید موتورهای برقی راه اندازی شود علاوه بر استفاده مردم از هوای پاك كارگران زیادی مشغول فعالیت می شوند و این مساله مسئله ای به غیر از رونق تولید نیست.


منبع:

1398/04/27
10:54:36
5.0 / 5
4352
تگهای خبر: ترافیك , تولید , حمل و نقل , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی