مسیرساز
نائب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورا:

افزایش درآمدهای سرمایه ای درسال۹۸ از محل فروش اموال شهر نبوده است

افزایش درآمدهای سرمایه ای درسال۹۸ از محل فروش اموال شهر نبوده است

مسیرساز: حسن رسولی اظهار داشت: درآمد حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای در سه ماهه اول سال 129 درصد محقق شده كه این درآمد از محل تهاتر بدهی های دستگاه های دولتی با اسناد خزانه به شهرداری تهران بوده است.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، سیدحسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اظهارنظر و سؤالات اعضای شورای شهر بعد از ارائه گزارش درباره حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران در سه ماه اول سال ۹۸، گفت: هرچند درآمد حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای در سه ماهه اول سال ۱۲۹ درصد محقق شده است اما همانگونه كه در گزارش اصلی توضیح دادم ۹۸۰ میلیارد تومان از رقم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اكتسابی سه دوازدهم امسال از محل تهاتر بدهی های دستگاه های دولتی با اسناد خزانه به شهرداری تهران بوده است و این به معنای فروش اموال و دارایی های شهر نیست. او همینطور اعلام نمود: ماده ۷۹ قانون شهرداری ها برای خزانه دار شورای شهر تكلیف مشخصی را تعیین كرده است تا گزارش حساب های درآمد و هزینه شهرداری مطابق با بودجه مصوب ارزیابی و تطبیق داده شود، اینكه بعضی از اعضای شورای شهر خواستار ارائه گزارش بیشتری از وضعیت بودجه همچون تفكیك بودجه جاری و عمرانی یا ارائه ۱۰ سرفصل مهم درآمد و هزینه هستند بر طبق این ماده قانونی میسر نیست، مگر اینكه در طرح جدیدی، تكلیف دیگری به خزانه دار تعیین شود.

خزانه دار شورای شهر تهران همین طور اشاره كرد: در سال ۹۶ و ۹۷ به دفعات مختلف نسبت به عدم ثبت هزینه ها در سیستم مالی شهرداری تهران تذكر دادم. نمی دانم اصلاح پروسه نظام بودجه ریزی شهرداری تهران چقدر طول می كشد اما این امكان وجود دارد كه هزینه های شهرداری به صورت علی الحساب در جدول ثبت و به شوار ارائه شود. امیدوارم این آخرین باری باشد كه این تذكر را ارائه می دهم. محسن هاشمی در واكنش به این اظهار نظر اظهار داشت: خواهش می كنم تذكر آقای رسولی جدی گرفته شود. رسولی همین طور در بررسی طرح گردنگیر شهرداری به تعیین تكلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی اختتام كار كلیه ساختمان های در تملك شهرداری تهران، گفت: یكی از آورده های اساسی شهر در پروژه های مشاركتی هزینه های مربوط به صدور پروانه است. اگر قرار بر این باشد كه پروژه های مشاركتی فاقد پروانه ساختمانی باشند، در پروسه مالی و ضوابط قراردادی مشاركت مدنی ایراد جدی وارد می شود.

وی با اشاره به اینكه باید بار مالی این طرح تعیین و تكلیف شود، اشاره كرد: ما كمبود اهداف و آرمان نداریم. باید ببینیم با عنایت به منابعی كه در اختیار داریم، چگونه می توانیم از این منابع حداكثر استفاده را داشته باشیم، اگر این طرح تصویب شود برمبنای آنچه كه دوستان گفتند، تراز مالی بودجه سال ۹۸ و بالاتر از آن جداول منابع و مصارف برنامه سوم گرفتار عدم تعادل جدی می شوند.


منبع:

1398/04/23
15:19:21
5.0 / 5
4238
تگهای خبر: دستگاه , ساخت , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی