مسیرساز
محسن هاشمی:

قدرت پدافند هوایی ایران سبب شگفتی در منطقه شده است

قدرت پدافند هوایی ایران سبب شگفتی در منطقه شده است

مسیرساز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، سبب تحسین و شگفتی كارشناسان و دولتهای منطقه گردیده است.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، محسن هاشمی در شروع جلسه شورای اسلامی شهر گفت: در ایام اخیر، هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی ارتش آمریكا در آسمان جمهوری اسلامی، معادلات نظامی و دیپلماتیك را در منطقه تغییر داده است. دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، سبب تحسین و شگفتی كارشناسان و دولتهای منطقه گردیده است.

وی افزود: این موفقیت نتیجه توجه و اعتماد به توانمندی های داخلی و اتكا به دانشمندان و صنعتگران ایرانی است كه از دوران دفاع مقدس آغاز گردید و نتایج پربار آن امروزه برای كشور قابل مشاهده می باشد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، در همان زمانی كه جمهوری اسلامی در تحریم صنایع نظامی و موشكی به سر می برد، رقبای منطقه ای ایران، با پرداخت هزینه های سنگین، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را از ابرقدرتهای غرب و شرق خریداری می كردند و امروزه شاهد می باشیم كه صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قادر به تولید پهپادهای پیشرفته و سیستم های دفاعی موشكی در داخل كشور است و كشورهای منطقه كه وارد كننده صرف صنایع دفاعی بودند با وجود هزینه كردن صدها میلیارد دلار، نسبت به توانمندی های دفاعی و موشكی جمهوری اسلامی حسرت می خورند و توان موشكی و پهپادی ایران امروز در منطقه مثال زدنی است.

وی بیان كرد: بطور قطع اگر این توجه و حمایتی كه نسبت به صنایع دفاعی كشور در طول انقلاب انجام شده است بعنوان الگوی مسئولان كشور در همه بخشها قرار گیرد، صنعت ایران به سرعت شكوفا خواهد شد و بخش عمده مشكلات مربوط به اشتغال، كمبود ارز برای واردات كالا وتجهیزات و وابستگی كشور به نفت و لطمه پذیری در مقابل تحریمها كاسته می شود.

هاشمی با اشاره به اینكه داخلی كردن تجهیزات مترو نیز یكی از این حوزه ها به شمار می آید كه در حوزه ساخت تجهیزات ثابت و متحرك مترو، پیشرفتهای شایان توجهی در صنایع داخلی به دست آمده است، اظهار داشت: در صورت حمایت و تامین اعتبارات لازم می توان بخش بزرگی از مشكلات نظیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، ترافیك و ایمنی را برطرف كرد.


منبع:

1398/04/02
14:14:15
5.0 / 5
4092
تگهای خبر: ترافیك , تولید , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی