مسیرساز

تقدیر از دوچرخه سواران محدوده بازار تهران

تقدیر از دوچرخه سواران محدوده بازار تهران

مسیرساز: واحد حمل و نقل پاك شهرداری تهران با همكاری اداره آموزش راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دوچرخه سواران محدوده بازار، تقدیر كردند.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر واحد حمل و نقل پاك شهرداری تهران با همكاری اداره آموزش راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دوچرخه سواران محدوده بازار، تقدیر كردند.
در این مراسم كه در ساعات اولیه پگاه برگزار شد، به شهروندان دوچرخه سواری كه از تقاطع خیابان های پانزده خرداد و ناصرخسرو عبور می كردند، كلاه ایمنی و دستكش ویژه دوچرخه سواری اهدا شد و با آنها درباره تأثیر دوچرخه سواری شهروندان بر میزان كاهش آلودگی هوای شهر و تندرستی شهروندان صحبت شد.
در این مراسم یعقوب آزاده دل، مدیر واحد حمل و نقل پاك معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران درباره لزوم ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و تأثیر آن بر سلامت شهروندان و هم چنین سرگرد مسلم موسوی درباره تأثیر استفاده از این وسیله نقلیه بر كاهش ترافیك و آلودگی هوای شهر صحبت كردند.
بیش از ۱۰ دوچرخه سواری كه در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند از اقشار مختلف جامعه با سن و سال متفاوت بودند.
پیرمرد ۷۳ ساله ای كه همه جای دوچرخه اش را گل آرایی كرده بود و حدود ۶ سال است برای رفتن به سركار از دوچرخه استفاده می نماید، می گوید: از جوانان خواهش می كنم از دوچرخه استفاده كنند تا هم تندرست باشند و هم آلودگی هوای شهر كمتر شود.
حامد، پسر ۳۶ ساله ای كه تبعه كشور افغانستان است می گوید: ۱۷ سال است از دوچرخه استفاده می كنم. اگر مردم با دوچرخه رفت وآمد كنند هم هوای شهرمان پاك شود و هم حال خودمان خوب میگردد.
رضا، مرد ۴۵ ساله ای است كه هر روز از خیابان كمالی تا بازار را با دوچرخه رفت وآمد می كند و می گوید: از دوچرخه سواری پس می برم و انرژی می گیرم.
او بزرگ ترین مشكل دوچرخه سواری را در تهران، حضور موتورسواران خاطی در خیابان ها می داند و می گوید: متأسفانه اغلب موتورسوارها به هیچ قاعده و قانونی پای بند نیستند و جان و سلامتی مردم برایشان اهمیتی ندارد. آنها بی محابا از كنار دوچرخه سواران و عابران پیاده رد می شوند و علاوه بر احداث رعب و وحشت، گاهی سبب وارد كردن آزار و لطمه به دوچرخه سواران می شوند.
علی آراسته، ۶۸ ساله با انتقاد از رانندگان موتور، تاكسی و اتوبوس می گوید: رانندگان وسایل نقلیه موتوری برای دوچرخه سواران هیچ حقی قائل نیستند و آنها را در شهر اضافی می دانند.
او با نشان دادن زخم های پایش به مصدومیت چند روز پیش خود اشاره می كند و می گوید: موتوری ها موجب شدند داخل جوی آب بیافتم و پایم زخمی شود و كلاهم بشكند.
او به لزوم آموزش همگانی به مردم درباب رعایت حال و حقوق عابران پیاده و دوچرخه سواران اشاره نمود و اظهار داشت: مردم باید درباب عبور و مرور و رانندگی در شهر مدام آموزش ببینند و بدانند كه دوچرخه سواران هم در این شهر حقوقی دارند و در رفت وآمدهای شهری، اولویت با عابر پیاده، سپس دوچرخه سوار و سپس آن، وسایل نقلیه موتوری است.

1397/10/05
14:30:49
5.0 / 5
4808
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی