مسیرساز
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد

۱۲۰۰ كیلومتر آزادراه احداث می شود

۱۲۰۰ كیلومتر آزادراه احداث می شود

به گزارش مسیرساز معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سالانه ۱۲۰۰ كیلومتر آزادراه احداث می گردد.


به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا خیرالله خادمی در حاشیه جلسه بررسی راه های استان لرستان در پاسخ به سؤال ایسنا اظهار نمود: از ۳۶ هزار كیلومترمربعی كه بعنوان جاده های جریانی كشور هستند، ۱۷ هزار كیلومتر به صورت بزرگراه و ۲۴۰۰ كیلومتر به صورت آزادراه است.
وی ادامه داد: لازم است ۱۶ تا ۱۷ هزار كیلومتر دیگر به آزادراه و بزرگراه تبدیل گردد تا جوابگوی نیاز باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: دو كریدور شمال به جنوب از استان لرستان می گذرد كه یكی از آنها كریدور شمال به جنوب غرب كشور است.
وی خاطرنشان كرد: یكی دیگر از آنها كریدور شمال به جنوب است كه بندر امام را به پایتخت وصل می كند و بخش های آن اجرا شده است.
خادمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت آزادراه خرم زال و ایمنی آن اظهار داشت: برای جلوگیری از ریزش ها در این محور یا باید همه آن را تونل می كردیم كه صرفه اقتصادی نداشت یا باید با ترانشه از آن عبور می كردیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: در آزادراه خرم آباد- پل زال به خاطر نوع بافت زمین شناسی ریزش داریم كه پیش بینی آن هم دشوار می باشد و پیش از این در دو قسمت محور صورت گرفته است، وی خاطرنشان كرد: نگهداری این محور توسط خود سرمایه گذار است كه طرح اصلاحی روی این محور داده شده و به سرمایه گذار ابلاغ گردیده است.
خادمی اظهار نمود: اتصال راه آهن خرم آباد به جنوب باید در برنامه قرار گیرد چون كه این ریل را به صورت اتصال به محور جنوب طراحی نموده ایم. اگر می خواستیم این محور را چهارخطه نماییم ۱۵۰ میلیارد تومان باید هزینه نماییم تا راه آهن به خرم آباد برسد.
وی با اشاره به اتصال آزادراه خرم آباد- اراك و خرم آباد- پل زال اضافه كرد: مطالعات اتصال آزادراه خرم آباد- اراك به آزادراه خرم آباد- پل زال باید تكمیل شود و می خواهیم در قالب همین پروژه آزادراه خرم آباد- اراك تمام شود.
خادمی افزود: در لرستان در بخش بزرگراهی، آزادراهی و ریلی پروژه های بسیار خوبی وجود دارد و خوشبختانه پیشرفت خوبی دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یكی از كریدورهای اصلی كشور اتصال مركز كشور به استان های غربی است كه نخستین استان، لرستان بوده و خوشبختانه احداث این مسیر در حال اتمام است.
وی اضافه كرد: در این پروژه از محور خرم آباد تا اصفهان ۳۸ كیلومتر باقی مانده كه حدود ۱۸ كیلومتر از آن در حال انجام می باشد و ۲۰ كیلومتر دیگر بزودی به مناقصه می رود.
خادمی خاطرنشان كرد: در طراحی های ما چهار خطه كردن ازنا مدنظر نبود، اما جذب ترافیك آن هم اكنون زیاد است. امسال پروژه چهارخطه ازنا- شازند ردیف اعتباری گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه راه آهن و آزادراه دو ابر پروژه كلیدی هستند، اظهار داشت: این دو پروژه با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حال انجام می باشد كه این اعتبار به ۳۵۰۰ میلیارد تومان هم می رسد.
وی خاطرنشان كرد: این دو پروژه بزرگ اشتغال خوبی برای استان فراهم نموده اند.


 

1397/01/23
22:02:24
5.0 / 5
4998
تگهای خبر: احداث , بزرگراه , راه آهن , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی