مسیرساز

داستان ورود بابک زنجانی در واردات تاکسی برقی ها چه بود؟

داستان ورود بابک زنجانی در واردات تاکسی برقی ها چه بود؟

مسیرساز: ورود تاکسی های برقی از چین در سالیان 1402 و 1403، برمبنای تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و شرکت های خودروساز چینی صورت پذیرفت.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، در شروع سال ۱۴۰۴، پروژه واردات تاکسی های برقی شهرداری تهران وارد فاز تازه ای از بهره برداری شده است. آن چه در ابتدا با ورود چند صد دستگاه خودرو شروع شد، حالا به شبکه ای گسترده تر از حمل و نقل پاک در پایتخت انجامیده. با این وجود، فضای مجازی و برخی رسانه ها بازهم تلاش دارند تا ردپای افراد جنجالی همچون بابک زنجانی را به این پروژه پیوند بزنند؛ شایعه ای که اسناد موجود و پروسه شفاف اجرای پروژه، آنرا رد می کند. پروژه مبتنی بر توافق رسمی ایران و چین تاکسی های برقی از چین در سالیان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، برمبنای تفاهم نامه ای میان شهرداری تهران و شرکت های خودروساز چینی، بصورت تدریجی به کشور وارد شده تا طی دو سال اخیر ناوگان فرسوده در راه نوسازی قرار گیرد. بدون واسطه های پرحاشیه؛ پاسخ به یک شایعه برخلاف ادعاهای مطرح شده، هیچ کدام از شرکت های واردکننده یا طرف قرارداد با شهرداری تهران در این پروژه، وابستگی یا ارتباطی با بابک زنجانی یا مجموعه های در رابطه با پرونده های فساد اقتصادی نداشته اند. کلیه اسناد مالی و تجاری این پروژه در سامانه های رسمی کشور ثبت و با نظارت نهادهای بازرسی پیش رفته است. محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قبل تر اعلام نموده بود: «ما با طرف چینی قرارداد مشخص، دولتی و قابل ردیابی داریم. مسیر واردات، از ابتدا تا انتها، شفاف و تحت نظر نهادهای نظارتی انجام شده است. طبق اعلام رسمی شهرداری، روند واگذاری تاکسی های برقی به رانندگان بوسیله بسته حمایتی شامل وام صفر درصدی، کمک بلاعوض از محل تبصره ۱۲؛ صرفه جویی در مصرف سوخت و مشارکت بانک شهر درحال اجراست. هیچ سرمایه گذار یا واسطه خاصی خارج از چارچوب های قانونی در این روند حضور ندارد و تمام تراکنش ها زیر ذره بین نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت کشور ثبت و پیگیری می شود. مسیر ادامه دار نوسازی ناوگان در سال ۱۴۰۴، واردات مرحله دوم این پروژه با هدف ورود حداقل ۳۰۰۰ تاکسی برقی جدید در دستور کار قرار دارد. هم زمان با آن، تجهیز زیرساخت شارژ شهری نیز با نصب بالاتر از ۱۵۰ ایستگاه شارژ سریع در مناطق پرتردد شهر در حال انجام می باشد. پایان یک حاشیه، شروع یک جریان پاک به گزارش سایت شهر، واردات تاکسی های برقی، نه پروژه ای رانتی، بلکه قدمی ضروری در راه روبرو شدن با آلودگی هوا و مدرن سازی ناوگان شهری است. نسبت دادن این حرکت به چهره هایی چون بابک زنجانی، تلاشی برای تخریب سرمایه اجتماعی در راه توسعه شهری است. امروز، تهران با هر کیلومتر جابجایی برقی، یک گام از دود فاصله می گیرد و به سوی آینده ای روشن تر حرکت می کند.

1404/02/04
11:53:12
5.0 / 5
65
تگهای خبر: تخریب , ترافیك , تردد , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است : ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۴

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی

مسیرساز، راهنمای جامع شما در دنیای حمل و نقل و جاده‌سازی ، آخرین تحولات و اخبار