مسیرساز
در گفت وگو با مسیرساز مطرح شد

امکان رانت و سوداگری در قسمت تعاون نیست

امکان رانت و سوداگری در قسمت تعاون نیست

به گزارش مسیرساز، رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری، فرش و صنایع دستی تجمیع سرمایه های خرد مردمی را جلوه ای از مشارکت مردم در تحقق شعار سال دانست و اظهار داشت: در قسمت تعاون امکان ایجاد رانت، دلالی و سوداگری وجود ندارد، ازاین رو باید از تمام ظرفیتهای بخش مردمی تعاون در تنظیم بازار، ساخت مسکن و تجمیع نقدینگی ها استفاده نمود.



عبدالله بهرامی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به نامگذاری شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار نمود: این شعار به قدری پرارزش است که به سادگی میتوان آنرا عملیاتی کرد. بزرگترین و عادلانه ترین مشارکت مردم قالب تعاونی است. در تعاونی ها سهامداری و ذینفع بودن مطرح است و هر فرد به اندازه سرمایه خود سهم دارد و در دخل و خرج و درآمد سهیم است.

وی بهترین شیوه مشارکت مردمی را تعاون دانست و تصریح کرد: به لحاظ فرهنگی، دینی و اعتقادی نسبت به بخش تعاون سفارش و سفارش شده است. تعاون پیشران است و در طول چند دهه گذشته امتحان خویش را به خوبی پس داده است ولی متاسفانه اعتنا و توجه زیادی نسبت به این بخش از اقتصاد صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون تصریح کرد: در قسمت تعاون امکان رانت خواری، دلالی، سوداگری و انحصار وجود ندارد و نگاه شخص محوری و سودآوری حاکم نیست بنابراین باید از ظرفیتهای بخش مردمی تعاون به بهترین شکل بهره برد.

بهرامی اظهار داشت: در حوزه مسکن برخی تعاونی ها گرفتار مشکلاتی شدند ولی تعاونی های مسکن زیادی هم داریم که خدمات بزرگی به آحاد جامعه و خانه دار شدن اقشار مختلف کردند. ما در بحث تنظیم بازار هم می توانیم از ظرفیت تعاونی ها استفاده نماییم و از مزیت های بالقوه تعاون در تحقق شعار سال بهره بگیریم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، تجمیع سرمایه های خرد و اندک مردمی را جلوه دیگری از تحقق شعار سال دانست و اظهار داشت: تعاونی ها با تجمیع سرمایه های اندک اعضا از رفتن سرمایه ها به سمت بازار سکه و ارز و زمین جلوگیری می کنند. با مدیریت سرمایه های خرد میتوان کارهای بزرگی انجام داد به شرطی که دولتمردان و مسؤلان به کلمه تعاون باور داشته باشند و شعار سال را مأموریت خود بدانند.





منبع:

1403/03/21
10:46:13
5.0 / 5
191
تگهای خبر: بازار , تولید , خدمات , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی