مسیرساز
در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

كلیات بسته محرك در شرایط سخت اقتصادی و كرونایی رای آورد

كلیات بسته محرك در شرایط سخت اقتصادی و كرونایی رای آورد

به گزارش مسیرساز در جلسه امروز شورای شهر تهران کلیات بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و در شرایط کرونایی رای آورد و اعضا با وجود مخالفت برخی نسبت به حذف ماده ۲۱ نحوه دریافت مطالبات شهرداری رای ندادند.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، در جلسه امروز شورای شهر تهران، لایحه «الحاقیه دوم به مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و هم در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» مورد بررسی قرار گرفت، حسن رسولی ضمن اشاره به اینکه این لایحه ۳۰ ماده ای مورد تعیین دو کمیسیون برنامه و بودجه و شهرسازی و معماری است با تایید تذکر آروین اظهار داشت: با عنایت به اهمیت لایحه شهردار جلسات مختلفی برگزار شده است. و گزارش عرضه شده به صحن گزارش مشترک این دو کمیسیون است. وی ادامه داد: بر روی این لایحه کار جدی صورت گرفته است. الویری اظهار داشت: دو مورد از این لایحه به مراعا گذاشته شده که قرار شد با هماهنگی شهرداری درباره آن تصمیم گیری شودهاشمی در پاسخ به تذکر آورین در مورد اینکه این لایحه در جلسه ای که با عدم حضور اکثریت اعضا تهیه شده بود و نباید در صحن مطرح شود اظهار داشت: این گزارش از نظر من قانونی می باشد اما برخی از اعضا به نحوه جلسه و ساعت برگزاری اعتراض دارند و درخواست می کنم در زمانیکه به بندهای مورد اعتراض می رسیم اعتراض کنند. اعطا اظهار داشت: اگر طبق آئین نامه عمل نماییم جلسه کمیسیون ها با دوسوم اعضا رسمیت دارد و ازاین رو گزارش دوم محل خدشه است و مواد پایانی این جلسات به آن نمی رسیم. این لایحه مهم می باشد و باید با اکثریت قاطع رای بیاورد. خلیل آبادی در مخالفت با کلیات این طرح اظهار داشت: من به این لوایح امیدوار نیستم، لوایح قبلی چه مشکلی از مردم را حل کرده که الحاقیه دوم آن حل کند. تا وقتی به شهرداران مناطق اختیار ندهیم این لوایح فایده ندارد و هر شهرداری به سلیقه خودش برداشت می کند برای مواد خاص، متاسفانه در شهرداری تمام این گره ها را به گردن شورا می اندازند. وی ادامه داد: باید ارزیابی نماییم از بندهای این لوایح چند پرونده حل شود. فراهانی در جایگاه موافق ضمن اشاره به اینکه این الحاقیه در ارتباط با بسته محرک اقتصادی در شرایط دشوار می باشد و مواد و بندهای این الحاقیه دوم عمدتاً ناظر بر گره گشایی کار مردم و تسهیل فرآیندهای شهرداری تهران در بوده است اظهار داشت: کسی تصور نمی کرد بیشتر از یکسال کشور به حالت تعطیل در بیاید. و مسئله تحریم و کوچک شدن شدید اقتصاد کشور و مدیریت شهری هم مزید بر این شرایط شده است.منحنی درآمدهای شهری در ۳ ماهه آخر رو به افول استوی افزود: در این شرایط ما شاهد عدم تحقق بودجه هستیم و در حالیکه همیشه در ۵ ماه آخر سال مشکلات اقتصادی شهر حل می شد اما عملاً شاهد کاهش جدی درآمدهای شهری هستیم و منحنی درآمدها حتی در ۳ ماهه آخر رو به افول است. و در سخت ترین شرایط اقتصادی شهر به سر می بریم و نشان داده است که ۴۰ درصد بودجه محقق نشده است. مظاهریان معاون شهردار تهران هم اظهار داشت: این بسته محرک اقتصادی نشان دهنده انعطاف شورای شهر و شهرداری نسبت به تغییرات هر روزه آن است. وی ضمن اشاره به اینکه ما در یک شرایط ثبات به سر نمی بریم و هیچ کجای این بسته از خطوط قرمز عبور نکرده ایم و این بسته به شهرداری اجازه می دهد فعالانه تر به روانسازی امور کمک نماید. اظهار داشت: این مشوق ها به ساخت و ساز بیشتر و به گردش درآمدن اقتصاد شهر کمک می نماید. در نهایت کلیات این لایحه با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید. در ادامه آروین اظهار داشت: در جلسه قبلی بررسی این الحاقیه ماده ۲۱ بررسی شده و از موادی بوده که مفصلاً بر روی آن بحث شد و حذف گردیده است، رسولی پاسخ داد: شهرداری فاقد اطلاعات درباره این بند بوده و بنابراین مراعا کردند. در جلسه رسمی کمیسیون همه موارد مراعا را عرضه کردند.
وی اضافه کرد: هدف ما از طرح این مورد تنها درآمدزایی نیست و با این تخفیف ۳۰۰ مودی مستضعف مسئله شان حل می شود. با این تخفیف تنها حدود ۷ میلیارد درآمد نصیب شهرداری می شود و در واقع این درآمدی نیست مسئله راه اندازی کار مردم است. میرلوحی اظهار داشت: علت مخالفت من با این بند و ماده این بود که بر روی مطالبات شهرداری کار نشده و ساختارهای نوین برای تسهیل موارد در نظر گرفته نشده است.
در نهایت حدف ماده ۲۱ نحوه دریافت مطالبات شهرداری با ۸ موافق به تصویب نرسید و کلیات ماده ۲۱ با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.


1399/10/21
13:45:43
0.0 / 5
849
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی