عضو هیئت مدیره شركت گسترش صنایع ریلی ایران:
تولید ریل زبانه توسط ذوب آهن اثر تحریم بر این محصول را خنثی كرد
به گزارش مسیرساز اصفهان عضو هیئت مدیره شرکت گسترش صنایع ریلی ایران اظهار داشت: با تولید ریل زبانه توسط ذوب آهن اصفهان، اثر تحریم بر این محصول خنثی شد.
مصطفی بهرامی در بازدید از ذوب آهن اصفهان، تولید ریل زبانه سوزن توسط این شرکت را گام مهمی در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور دانست و اظهار نمود: تولید ریل زبانه سوزن یکی از خواست های اصلی راه آهن جمهوری اسلامی بود که توسط ذوب آهن اصفهان انجام شد و حتی امکان صادرات این محصول نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تولید ریل زبانه سوزن در انحصار دو شرکت خارجی بود، اضافه کرد: این محصول راهبردی از کشورهای اروپایی وارد می شد که تحریم ها، واردات این محصول را با مشکلات زیادی مواجه کرد و عملاً این محصول به ایران عرضه نمی شد.
عضو هیأت مدیره شرکت گسترش صنایع ریلی ایران اضافه کرد: بسیار خوشحالیم که این مشکل با توان و دانش متخصصان ذوب آهن اصفهان حل شد و سالیانه دو تا سه میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت و با صادرات این محصول ارز آوری نیز خواهیم داشت.
عضو هیأت مدیره شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با اشاره به اینکه ریل زبانه سوزن مهمترین بخش سوزن ریل است، اظهار داشت: بومی سازی کامل سوزن ریل بعنوان یک اولویت و هدف مهم مد نظر بود و خوشحالیم که یک سال تلاش شبانه روزی ذوب آهن و شرکت گسترش صنایع ریلی ایران این هدف را محقق کرد.
وی اضافه کرد: این موفقیت نتیجه اعتماد به متخصصان داخلی و جوانان کشور است و الان به خود می بالیم که توانستیم علاوه بر خودکفایی به صادرات نیز فکر نماییم.
ریل تولیدی ذوب آهن در سطح محصولات تراز اول جهان است
به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، مدیرکل ساخت روسازی راه آهن با حضور در ذوب آهن اصفهان نیز با مسئولان این شرکت درباب روند تامین ریل طرح های توسعه ریلی مختلف کشور گفتگو نمود.
مهدی صیدگر به طرح های توسعه راه آهن کشور همچون چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستان آباد –تبریز و رشت- کاسپین که با ریل تولید شده در ذوب آهن در حال اجرا هستند اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح ها در مرحله روسازی هستند و سایر طرح ها در مراحل مختلف زیرسازی قرار دارند.
وی اضافه کرد: سیاست نظام در سالهای اخیر تاکید بیشتری بر توسعه شبکه ریلی داشته که باتوجه به مزیت های آن، تلاش می نماییم تمام امکانات مان را به کار بگیریم تا در این عرصه موفق تر از قبل باشیم.
صیدگر اظهار نمود: ریل که توسط ذوب آهن اصفهان تولید می شود مهمترین عنصر راه آهن در بخش روسازی است، بدین سبب تامین بموقع ریل با کیفیت سبب اجرای بموقع پروژه ها می شود. برای رسیدن به این مقصود از تمام ظرفیت های مهندسی، فنی و اجرائی بهره می گیریم تا ریل بموقع به پروژه ها برسد.
وی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان با تجربیاتی که از دهه ۷۰ با کوشش های مختلف در جهت تولید ریل کسب نمود، موفق شد در سال ۱۳۹۷ به تولید انبوه این محصول با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای جهانی نائل شود.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن اضافه کرد: تجهیزات آزمایشگاهی و تست های روی خط که برای تولید ریل الان در ذوب آهن اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته، در سطح کارخانجات تراز اول دنیا و منطبق با استانداردهای روز تولید ریل است و اطمینان را به خریدار می دهد که این محصول به اندازه کافی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و کیفیت آن همه شرایط لازم را داراست.
وی اضافه کرد: این موفقیت تنها حاصل نصب آن تجهیزات نیست، بلکه دانش فنی ذوب آهن اصفهان که به مرور شکل گرفته و برای تولید ریل ارتقاء پیدا کرده است و همین طور ارتقاء دانش دستگاه های استفاده کننده از ریل و تعامل آنها سبب شد که در نهایت ریل در کشور تولید شود.
صیدگر اظهار داشت: خوشبختانه اراده قاطعی در سالهای گذشته در ذوب آهن اصفهان و دستگاه های استفاده کننده برای تولید و استفاده از ریل داخلی شکل گرفت و این اراده بطور تمام و کمال الان در قالب تولید ریل و توسعه خطوط ریل متجلی شده است.
وی اضافه کرد: سهولت دسترسی، صرفه جویی در هزینه های ارزی، غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم و موارد دیگر از مزایای تولید ریل و استفاده از ریل ملی است، همین طور این امر، سبب رشد صنعت و خودکفایی کشور شده است.
منبع: مسیرساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب