جزئیات فاز دوم كمپین موتورسوار خوب ؛
تلاش كمپین موتور سوار خوب برای فرهنگسازی
مسیرساز: بر طبق آمار 30 درصد متوفیان تصادفات شهری راکبان موتورسیکلت ها هستند که فاز دوم کمپین موتورسوار خوب تلاش می کند با فرهنگسازی به قانونمند شدن آنان و کاستن از خسارات کمک نماید.
به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، در نشست آنلاین با معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه برنامه های کمپین «موتورسوار خوب»، با تاکید بر اینکه موتورسیکلت ها یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد در کلانشهرها و شهرهای بزرگ هستند که رفتار نامناسب موتورسواران و رفتارهای پرخطر ترافیکی آنها از عوامل بسیار تعیین کننده در بروز تصادف، بزه ها و لطمه های ناشی از موتورسواری دارد، جزئیات کمپین تشریح شد. این کمپین به همت اداره کل آموزش های شهروندی با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور فاتب، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در قالب یک پویش مردمی به دنبال ترویج رفتارهای مناسب در حوزه حمل و نقل و ترافیک به ویژه برای موتور سواران انجام می شود. اهداف این کمپین تشخیص دادن و هویت دادن به موتورسواران بوسیله تعریف موتورسوار خوب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره بی نظمی ها و قانون شکنی های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده راکبان و افراد پیرامون آنها است. این کمپین ۵ هدف عملیاتی دارد که شامل عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران بوسیله هوشیار سازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بار و…) است. این طرح عموم شهروندان ساکن مناطق ۲۲ گانه به ویژه موتورسواران، راکبان کسب وکار های موتورسیکلت، کودکان و نوجوانان، دانش آموزان موتورسوار، زنان خانه دار، انجمن اولیاء و مربیان مدارس، دانشجویان، شهرداران مدارس و تمامی کاربران و فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را تحت پوشش خود قرار می دهد.
منبع: مسیرساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب