مسیرساز
مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین:

1300 واحد مسكونی برای نیازمندان استان قزوین ایجاد می شود

1300 واحد مسكونی برای نیازمندان استان قزوین ایجاد می شود

به گزارش مسیرساز مسئول ستاد اجرایی فرمان امام در استان قزوین اظهار داشت: ساخت ۱۳۰۰ واحد مسكونی، اعطای ۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال و توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان از برنامه های ستاد در قزوین است.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، مرتضی فرخی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل ستاد اجرایی دفتر استان قزوین برگزار گردید تصریح کرد: در جهت رزمایش کمک مومنانه این ستاد هم وارد مشارکت شده است تا سهمی در این کار خداپسندانه نصیب خود کند. توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی وی افزود: در این رزمایش بیشتر از ۱۳ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۲۰ هزار تومان تهیه شده که شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات و مرغ میان نیازمندان توزیع می شود.
فرخی اظهار داشت: سهم هر شهرستان یک هزار بسته و در قزوین و طارم هم ۴ هزار بسته است که همه کمک ها با محوریت دفتر آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سپاه و بسیج توزیع خواهد شد. وی تصریح کرد: در یک مرحله بیشتر از ۵ هزار بسته معیشتی تحویل نیازمندان شد و در مرحله دیگر سه هزار بسته آماده شده که در مناطق حاشیه نشین توزیع می شود. فرخی خاطرنشان کرد: در شب چله پویش «چله احسان» بیشتر از یک هزار بسته غذایی و آجیل و میوه در مناطق محروم و حاشیه شهرها توزیع شد. وی اظهار داشت: همینطور با راه اندازی ۹ کارگاه تولید ماسک طبی روزانه ۱۸۰۰ عدد ماسک تولید و روانه بازار می شود.
فرخی افزود: ستاد اجرایی حضرت امام در برنامه های مختلفی که بتواند نیاز محرومان را برطرف کند مشارکت دارد و با ساخت مسکن، مسجد، مدرسه، اجرای پروژه های عمرانی، ایجاد کارگاه های اشتغال و دادن تسهیلات به نیازمندان خدمت می کند. مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین تصریح کرد: همینطور برای تأمین وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان تابحال ۵۰ دستگاه ویلچر میان معلولان نیازمند توزیع شده است. وی بیان نمود: ضمن بازدید از مناطق محروم برای شناسایی نیازهای افراد ساکن در روستاها اقدام شده و در این راستا برای ۱۲۴ زن سرپرست خانوار توانستیم شغل پایدار ایجاد نماییم.
پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی فرخی در ادامه اظهار داشت: تابحال ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات زودبازده به ساکنان حاشیه شهرها و مناطق محروم اعطا شده که این وام ها در البرز، محمدیه، الموت شرقی و غربی توزیع شده است. وی افزود: سال جاری هم ۲۰ میلیارد تومان به نیازمندان اعطا می شود که سقف وام ها ۵۰ میلیون تومان برای هر متقاضی است. فرخی تصریح کرد: بیمه تکمیلی برکت برای ۱۲۰ نفر عملیاتی شده و سال جاری هم یک هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
کاشت حلزون برای نیازمندان مجانی است مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین افزود: در حوزه درمانی هزینه کاشت حلزون برای نیازمندان را بر عهده گرفته ایم و هر فرد نیازمندی که توان مالی نداشته باشد از جانب ستاد کاشت حلزون را به صورت مجانی انجام می دهیم. وی اظهار داشت: هر فردی که به کاشت حلزون نیاز داشته و از گروه افراد محروم جامعه باشد تحت پوشش کاشت حلزون قرار می گیرد. فرخی افزود: در حوزه درمان ناباروری هم پارسال ۵۰ نفر رجوع کردند که ۳۶ نفر تحت درمان قرار گرفتند. کمک به ۳۴۹ کودک بازمانده از تحصیل وی تصریح کرد: کمک به کودکان بازمانده از تحصیل از دیگر برنامه های ستاد اجرایی امام در استان است که در این راستا ۳۴۹ کودک بازمانده را کمک کردیم تا سواد آموزی را ادامه دهند.
فرخی اظهار داشت: دو اقدام مهم و اساسی در ستاد دنبال می شود که ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد اشتغال زودبازده از آن جمله است. ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین خاطرنشان کرد: ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت ویلایی در دو طبقه در دستور کار قرار گرفته که با دریافت ۲۲.۴ هکتار زمین از جانب اداره راه و شهرسازی این واحدها با معماری اسلامی ساخته خواهد شد. وی تصریح کرد: در این مجموعه که در دو سال راه اندازی می شود امکاناتی چون درمانگاه، مسجد، مجتمع آموزشی، فضای سبز، بازارچه و پاسگاه پلیس پیشبینی شده که هر واحد ۹۰ متر زیربنا دارد که مناقصه ۶۰۰ واحد برگزار شده است. فرخی اظهار داشت: توجه به اشتغال زود بازده و کمک به صنایع تعطیل شده و نیمه تعطیل برای بازگشت به چرخه تولید از دیگر اولویت های ستاد اجرایی امام در استان قزوین امسال است.

1399/02/10
20:18:07
5.0 / 5
2699
تگهای خبر: بازار , تولید , دستگاه , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی