مسیرساز
نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

تدوین سیاست تشویقی برای تولید سوخت از پسماند وظیفه شهرداری نیست

تدوین سیاست تشویقی برای تولید سوخت از پسماند وظیفه شهرداری نیست

به گزارش مسیرساز سید حسن رسولی اظهار داشت: هیچ دستگاه متولی از دستگاه ورشكسته شهرداری تهران تقاضا ندارد تا سیاست های تشویقی برای تولیدكنندگان در بخش تولید سوخت های جایگزین از محل پسماند را تدوین كند.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، سیدحسن رسولی در بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به عرضه لایحه سوخت های زیستی و بیوروانكار»، خواهان حذف ماده ۲ این طرح شد و اظهار داشت: در این ماده شهرداری تهران مكلف شده لایحه پیشنهادی درباره سیاست های تشویقی تولیدكنندگان و سرمایه گذاران بخش تولید و توزیع سوخت های جایگزین از محل پسماند و مواد غیرخوراكی را تنظیم و برای تصویب به شورای شهر تهران ارسال نماید. در زمان بررسی كلیات این طرح اعلام كردم كه این اجبار خارج از وظایف ذاتی شهرداری تهران است.
وی افزود: آنچه پیشنهاددهندگان طرح به دنبال آن هستند در یكی از معاونت های وزارت نیرو پیگیری می شود. در صورتیكه ما شهرداری را ملزوم به عرضه نماییم شهرداری ناچار است لایحه ای با محوریت از پیش هدایت شده، تهیه نماید كه با وظایف ذاتی شهرداری تهران مغایرت دارد. هیچ دستگاه متولی همچون وزارت نیرو، شركت پالایش و پخش هم چنین تقاضایی از دستگاه ورشكسته شهرداری تهران ندارد.
خرانه دار شورای شهر خطاب به اعضای شورای شهر تهران تصریح كرد: چرا وظایفی را به شهرداری تحمیل نماییم كه برای انجام این مأموریت در خارج از شهرداری در بدنه دولت منابع، امكانات و مسئولیت آن جانمایی شده است. در قانون برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه تمام سازوكارهای تشویقی برای تولیدكنندگان، سرمایه گذاران، طراحان و مجریان اجرای پروژه های انرژی های نو به صورت دقیق تعریف شده است؟ اگر به استاد بالادستی رجوع می شد اساسا نیازی به عرضه این طرح نبود.
نایب رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره دلیل مخالفت با ماده ۸ طرح مذكور هم تصریح كرد: این ماده اشكال شكلی و محتوایی دارد. در این ماده نسبت به وظایف دستگاه های مسئول مداخله شده است.

1398/12/20
18:20:52
5.0 / 5
3403
تگهای خبر: تولید , دستگاه , شركت , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی