مسیرساز
در جلسه شورای شهر تهران؛

نرخ بهای خدمات كیوسك ها تصویب گردید

نرخ بهای خدمات كیوسك ها تصویب گردید

مسیرساز: نرخ بهای خدمات كیوسك های گل و مطبوعاتی و پسماند به تصویب رسید.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، زهرا صدراعظم نوری رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی بهای خدمات حوزه محیط و خدمات شهری در تشریح لایحه تعیین اجاره بهای كیوسك های عرضه گل و مطبوعات اظهار داشت: این لایحه برای نخستین بار به روشی متفاوت تعیین شده كه در خلال آن اعداد و رقم های پیشنهادی شهرداری تهران مورد تأیید قرار گرفته ولی دو تبصره جدید به آن اضافه شده است. نخست آنكه شركت ساماندهی صنایع و مشاغل باید كیوسك های غیرمجاز را شناسایی و اقدام حقوقی مناسب در این خصوص را در دستور كار قرار دهد.
وی اضافه كرد: تبصره دیگر نیز در مورد قیمت تعیین شده اجاره این كیوسك ها در سال های بعدی است، چونكه ممكنست گاهی لایحه تعیین بهای خدمات این كیوسك ها بموقع به شورا نرسد. بر همین مبنا شهرداری می تواند ۲۵ درصد نسبت به تعرفه افزایش داشته باشد تا لایحه ملاك عمل در شورا به تصویب برسد.
بر این اساس نرخ كرایه ماهانه كیوسك های درجه یك گل و مطبوعات در شهر تهران ۱۲ میلیون ریال، درجه ۲ هشت میلیون ریال و درجه ۳ چهار میلیون ریال تعیین شد. همین طور شهرداری تهران مكلف شد ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به شناسایی كیوسك ها، كانكس ها و جایگاه های عرضه فاقد مجوز مستقر در سطح شهر تهران، معابر، فضاهای عمومی و متعلق به شهرداری تهران اقدام و پیگیری حقوقی لازم جهت جمع آوری آنها را در دستور كار قرار دهد.
همچنین شهرداری مكلف شد برای تعیین اجاره بهای كیوسك های عرضه گل افزایش بهای آنها را در چارچوب لایحه به شورای شهر ارائه كند و تا زمان ارائه این لایحه در سنوات آتی، حداكثر ۲۵ درصد افزایش تعرفه تا تصویب لایحه ملاك عمل را داشته باشد.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اكثریت آرا این لایحه را به تصویب رساندند.
تصویب لایحه بهای خدمات مدیریت پسماند در شورای شهر تهران
صدراعظم نوری در ادامه و در توضیح لایحه اصلاح مصوبه تعیین بهای خدمات ساماندهی ایمنی و نگهداری مواد شیمیایی خطرناك اظهار داشت: شورا قبل تر نیز در سال ۱۳۸۵ در مصوبه ای به این مساله پرداخته اما از آن زمان مورد غفلت قرار گرفته پس امسال ما آنرا مورد توجه قرار دادیم و در دستور كار قرار دادیم.
وی اضافه كرد: در چهار بند تعرفه بهای خدمات كارشناسی و تایید صلاحیت نگهداری مواد شیمیایی خطرناك را تعیین كردیم. نخست خرده فروشی سالیانه به مبلغ ۱۲ میلیون ریال، عمده فروشی سالیانه به مبلغ ۲۴ میلیون ریال، انبار سالیانه به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و تولید كننده های سالیانه نیز مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال باید پرداخت كنند.
همچنین در تبصره ای آن دسته از اماكنی كه در دوره قبل فاقد بهره بردار بوده اند و یا بهره بردار آن بطور كامل بهره برداری را انجام نداده ۵۰ درصد حق بهره برداری بوسیله مزایده و فراخوان برای دوره ماقبل در نظر گرفته می شود. سایر مفاد این مصوبه همانند پیشنهاد مورد تایید قرار گرفته است.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این لایحه را با اكثریت آراء به تصویب رساندند.
در ادامه این جلسه لایحه اصلاح مصوبه چگونگی محاسبه و ستاندن بهای خدمات مدیریت پسماند در دستور كار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت كه در تشریح جزئیات این لایحه زهرا صدر اعظم نوری رئیس كمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت: با استناد بند ۲۶ ماده ۸۰ قانون تشكیلات، وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر و كشور و انتخاب شهرداران با توجه به ماده ۸ قانون مدیریت پسماندها و بخشنامه اجرایی آن به شهرداری تهران اجازه داده می شود در نحوه محاسبه بهای سالیانه خدمات مدیریت پسماند عادی شامل هزینه جمع آوری و حمل پسماند اقدام نماید كه در همین راستا با تغییری جزئی بهای هر كیلوگرم پسماند عادی مبلغ ۱، ۳۰۰ ریال تعیین شد.
همچنین برای بهای خدمات پسماند ساختمانی و عمرانی كه به لایحه افزوده شد مصوبات قبلی به قوت خود باقی خواهد ماند. در رابطه با پسماندهای ویژه پزشكی، صنعتی و كشاورزی هزینه جمع آوری و حمل ۷۰۰۰ ریال، هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای بی خطر ۴۰۰۰ ریال، هزینه جمع آوری پسماندهای صنعتی ۲۵۰۰ ریال، دفن پسماندهای پزشكی و ویژه در سلول دفن ۷، ۰۰۰ ریال و استقرار زباله سوز و امحای پسماندها ۲۵ هزار ریال، هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای پزشكی به روش مخزن متحرك ۲۲ هزار ریال و حق اشتراك ماهیانه برای تمامی مراكز پزشكی و درمانی یك میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد. برای باغ پرندگان نیز پیشنهاد شهرداری تهران مورد تایید قرار گرفت.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتاً بعد از بحث و بررسی اصلاحیه محاسبه و دریافت بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی را مورد تایید قرار دادند.


منبع:

1398/12/13
19:34:23
5.0 / 5
3886
تگهای خبر: تولید , خدمات , ساخت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی