مسیرساز
معاون شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد

راه اندازی راه آهن سنندج-همدان تا ۱۴۰۰ با ریل ملی

راه اندازی راه آهن سنندج-همدان تا ۱۴۰۰ با ریل ملی

به گزارش مسیرساز معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از طریق اندازی راه آهن سنندج-همدان تا آخر سال آینده و پیش از شروع سال ۱۴۰۰ اطلاع داد و اظهار داشت: حدود ۱۸ هزار تن جهت راه اندازی این خطر ریلی نیاز داریم كه آنرا از راه تولید داخل خریداری نموده و ریل ملی را در آن استفاده می نماییم.


عباس خطیبی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: خط ریلی همدان سنندج كه به دنبال بهره برداری و افتتاح راه آهن تهران – همدان كلید خورد الان ۶۳ درصد پیشرفت فیزیكی در بخش زیرسازی داشته و به تدریج ریل گذاری آنرا هم در طول ۱۵۰ كیلومتری این خط ریلی آغاز می كند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه برای ریل گذاری در این راه از واردات استفاده خواهید كرد یا ریل ملی؟ اضافه كرد: بطور قطع برای ریل گذاری راه آهن همدان - سنندج از ریل ملی استفاده خواهیم كرد و با آغاز به كار این خط بیست و سومین مركز استان در كشور به شبكه سراسری راه آهن متصل خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور افزود: برای ادامه و تكمیل خط ریلی همدان – سنندج بر مبنای توافقات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب كرده ایم كه سهم سال جاری ۳۲۰ میلیارد تومان است و از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان آنرا طی روزهای گذشته ابلاغ كردند و این اعتبار را دریافت كرده ایم و امیدواریم با پرداخت بموقع اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی سال آینده بتوانیم راه آهن همدان – سنندج را تا آخر سال آینده و قبل از شروع سال ۱۴۰۰ افتتاح نماییم و این خط ریلی را جهت استفاده مردم به بهره برداری برسانیم.




منبع:

1398/09/23
17:56:27
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: تولید , حمل و نقل , راه آهن , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی