مسیرساز

مسكن گرانترین كالای سبد معیشت كارگران

مسكن گرانترین كالای سبد معیشت كارگران

مسیرساز: عضو كانون عالی شوراهای اسلامی كار می گوید اگر دولت می خواهد برای مسكن كارگران قدمی بردارد پیش از هرگونه ساخت و سازی امكانات و زیرساختهای آنرا فراهم آورد تا به سرنوشت مسكن مهر گرفتار نشود.



علی اصلانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: سوژه مسكن كارگران طی چند جلسه در دستور كار كانون قرار گرفته و نظرات مختلفی از جانب كانونهای استانی مطرح گردیده است ولی اعتقاد ما این است كه هر طرحی كه برای پشتیبانی از مسكن كارگران ارائه می شود، به سرنوشت مسكن مهر تبدیل نشود و دولت اگر بنا دارد زمین در اختیار اتحادیه های كارگری یا تعاونی های مسكن كارگری بگذارد، جاهایی را انتخاب نماید كه مشكلات زیر ساخت و نبود آب و فاضلاب و امكانات درمانی و رفاهی نداشته باشد.

وی افزود: هزاران میلیارد تومان پول وارد مسكن مهر كردیم ولی امروز با خانه هایی مواجه هستیم كه افراد به سبب نداشتن امكانات اولیه یا پایین بودن كیفیت ساخت و ساز حاضر به زندگی در آنها نیستند.

رئیس كانون شورای اسلامی كار البرز اضافه كرد: هم اكنون چند پروژه مسكن مهر در استان البرز وجود دارد كه یكی از آنها متعلق به شهر هشتگرد است ولی این پروژه پس از چند سال زیرساختهایش آماده شده و مترویش در حال راه اندازی است پس اگر دولت می خواهد قدمی برای مسكن كارگران بردارد انتظار می رود پیش از فراخوان مردم، مكانی را انتخاب نماید كه موقعیت و دسترسی و امكانات لازم را داشته باشد.

مسكن پرهزینه ترین كالای سبد معیشت كارگران

اصلانی با اشاره به اینكه مسكن در سبد معیشت كارگران یكی از پرهزینه ترین و گرانترین اقلام محسوب می شود، اظهار داشت: تامین مسكن ارزان برای كارگران نیازمند یك طرح كارشناسی قوی، پخته، مدیریت شده و زیرساختی است كه وام كم بهره و ارزان قیمت نیز در آن پیش بینی شده باشد.

وی با اشاره به لزوم نزدیكی مسكن به محل كار افراد، اشاره كرد: قبلا كارخانه ها و بنگاهها برمبنای محل سكونت افراد مبادرت به جذب نیرو می كردند تا مشكلی به لحاظ تردد و حضور بموقع در محل كار نداشته باشند؛حتی برخی شهركهای صنعتی برای دسترسی آسانتر كارگران واحدهای مسكونی در جوار خود راه اندازی می كردند. در استان البرز نیز كارخانه ای وجود دارد كه صاحبش برای كارگران در داخل كارخانه ۳۰۰ واحد مسكونی ساخته و علاوه بر مسكن، مهد كودك، مسجد، نانوایی و امكانات رفاهی هم فراهم نموده است؛ممكن است بگویند كارفرما از نقدینگی و منابع خوبی برخوردار بوده ولی حقیقت آن است كه كارفرما مدیریت خوبی بر كارخانه اعمال كرده و تلاش نموده كارگرانش دغدغه كار، بیمه و قرارداد و دستمزد نداشته باشند و با خیال آسوده به كار بپردازند؛ در مقابل كارگران هم با جان و دل برای كارفرمای خود پیچ و مهره می بندند و به این ترتیب، كیفیت كالای تولیدی بالا می رود، رضایت مشتری جلب و محصول كارخانه راهی بازارهای صادراتی می شود.

به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، داشتن مسكن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل ۳۱ قانون اساسی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها كه نیازمندترند به خصوص روستانشینان و كارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم آورد. برمبنای آمارها بیشتر از ۶۰ درصد دریافتی كارگران صرف هزینه های مسكن و اجاره بها می شود.





منبع:

1398/06/19
11:58:12
5.0 / 5
4255
تگهای خبر: بازار , تردد , تولید , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی