مسیرساز
كار و تعاون در هفته ای كه گذشت ...

كدام بخش بیش ترین اشتغال را دارد؟

كدام بخش بیش ترین اشتغال را دارد؟

به گزارش مسیرساز مهمترین اخبار این هفته كار و تعاون به اعلام نرخ بیكاری در بهار ۹۸، راه اندازی سامانه تامین مالی تعاونی ها، گسترش همكاری میان ایران و سوریه در حوزه رفاه و اشتغال و رونمایی از شبكه مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی اختصاص داشت.



به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، آغاز این هفته با روز جهانی تعاون همراه بود و طبعاً بیشتر اخبار به مبحث تعاونی ها و جایگاه بخش تعاون در اقتصاد ملی اختصاص داشت.

در این راستا نشست هم اندیشی توسعه بخش تعاون برگزار و در آن نشست نخستین سامانه تأمین مالی خرد تضمین شده در چارچوب امضای تفاهم نامه میان معاونت تعاون وزارت كار، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد. هدف از این تفاهم نامه تأمین مالی تعاونی ها و سرمایه گذاری در بخش تعاونی ها بخصوص استارت آپ هایی است كه خروجی آنها به صورت تعاونی خواهد بود.

دیدار وزیر كار كشورمان با وزیر كار و امور اجتماعی سوریه و امضای سند همكاری مشترك در حوزه رفاه و اشتغال از دیگر رویدادهای این هفته بود. این دیدار كه همزمان با بازدید از مركز آموزش فنی و حرفه ای البرز صورت گرفت، به امضای سند همكاری مشترك در زمینه عرضه آموزش های فنی و حرفه ای، اعزام نیروی كار و تبادل دانش و تجربه میان دو كشور منجر گردید.

ارتقای روابط دوجانبه، گسترش همكاریهای فنی بخصوص در حوزه رفاه و اشتغال، كارآفرینی و توسعه برنامه های توانبخشی از دیگر محورهای گفت وگوی دو وزیر بود.

بر اساس گزارش مركز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت كار از نتایج طرح آمارگیری نیروی كار مركز آمار ایران كه این هفته انتشار یافت، در بهار امسال از مجموع ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت فعال كشور، ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر شاغل و ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیكار بوده اند.

مشاركت اقتصادی مردان در بهار ۹۸ بیشتر از زنان بوده و نرخ بیكاری كشور نسبت به بهار و زمستان سال قبل ۱.۳ درصد كاهش داشته است. در حالیكه نرخ بیكاری در زمستان سال قبل ۱۲.۱ درصد بوده نتایج طرح آمارگیری نیروی كار كشور از كاهش ۱۰.۸ درصدی نرخ بیكاری در بهار امسال خبر می دهد.

همچنین بررسی اشتغال بخش های عمده اقتصادی نشان داده است كه بخش خدمات با ۴۹.۶ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود مختص كرده است. بخش های صنعت با ۳۱.۵ درصد و كشاورزی با ۱۸.۹ درصد در رتبه های بعد قرار دارند.

در همایش بزرگداشت روز جهانی تعاون و به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اتاق تعاون ایران از دو سامانه باتا و مهتا رونمایی گردید. باتا با هدف ایجاد بانك اطلاعات كامل در حوزه تعاون و مهتا سامانه مدیریت هوشمند توزیع كالاهای اساسی است تا از این طریق كالاهای اساسی مردم تحت یك سامانه هوشمند توزیع شود.

دژپسند - وزیر اقتصاد و دارایی - در این همایش رونمایی شبكه ملی مدیریت هوشمند توزیع اقلام اساسی (مهتا) را اتفاق بسیار مهمی در حوزه تعاون دانست و تأمین و توزیع كالا از مجرای تعاونی ها را فرصتی بی نظیر برای شكافتن راه های محدود شده دولت در جهت تأمین كالاهای اساسی مردم عنوان نمود.

وی همینطور به هدف گذاری سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی اشاره و تصریح كرد: امروز سهم تعاون در اقتصاد ملی شش تا هفت درصد است و تا تحقق سهم ۲۵ درصدی فاصله بسیاری داریم؛ بنابراین به جهت اینكه این هدف محقق شود باید از فرصت های موجود در اقتصاد تعاونی به بهترین شكل استفاده نماییم.



1398/04/22
15:39:57
5.0 / 5
4976
تگهای خبر: خدمات , راه اندازی , فناوری , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی