مسیرساز

نرخ عوارض آزاد راه ها تا ۵۰ درصد تغییر نمود

نرخ عوارض آزاد راه ها تا ۵۰ درصد تغییر نمود

مسیرساز: معاون ساخت و توسعه بزرگراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افزایش 37 تا 50 درصدی نرخ عوارض برخی بزرگراه ها، از افزایش عوارض 10 بزرگراه دیگر کشور طی هفته های آتی اطلاع داد.


به گزارش مسیرساز به نقل از خبر آنلاین، میلاد دوستی در جریان بازدید خبرنگاران از کنارگذر شمالی بزرگراه تهران- شمال عنوان کرد: عوارض بزرگراه تهران- شمال، کف افزایش ۳۷ درصدی و سقف ۴۵ درصدی داشته است.
ایرنا نوشت: وی بیان داشت: در قطعات یک تا ۶ بزرگراه اصفهان- شیراز افزایش حدود ۴۰ درصدی، اراک- خرم آباد رشد ۴۰ درصدی و بزرگراه پردیس افزایش حدود ۴۰ درصدی نرخ عوارض را داشته ایم.
دوستی تصریح کرد: در تعدادی بزرگراه ها همچون اهواز- ماهشهر ممکنست برای وسایل نقلیه سنگین نظیر تریلی های دو محور، سه محور یا نفتکش ها، بیشتر از این افزایش داشته باشیم و به حدود ۵۰ درصد نیز برسد.
وی اضافه کرد: همینطور عوارض بزرگراه های ارومیه- تبریز، سهند- تبریز، کنارگذر غدیر، بزرگراه خرم آباد- اراک با مصوبه ستاد تنظیم بازار که بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده، افزایش داشته اند و افزایش نرخ مابقی بزرگراه ها که ۱۰ بزرگراه را شامل می شود، نیز به مرور در هفته های آینده ابلاغ می شود.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: بزرگراه تهران- قم از بزرگراه های دولتی است که ذیل ستاد شورای عالی اقتصاد بوده و زیرمجموعه بزرگراه های مشارکتی نیست. به همین دلیل سازمان راهداری متولی ابلاغ نرخ عوارض آنست.
وی اظهار داشت: در مقابل تعدیل قیمت ها، سرمایه گذاران را متعهد کرده ایم که مبالغ افزایش نرخ های را صرف بهسازی و ایمنی بزرگراه ها با سرمایه گذاری در روکش آسفالت، بهبود وضعیت تاسیسات آزادراهی، افزایش علایم ایمنی آزادراهی و... کنند.
دوستی تصریح کرد: بخش زیادی از بزرگراه های کشور برابر قانون مصوب سال ۹۹ بسمت Etc یا الکترونیکی شدن حرکت کرده اند و بخشی از بزرگراه ها نیز به علت عدم تامین زیرساخت ها الکترونیکی نشدند. در این مورد بعضی ضمانت های اجرائی بخصوص بیمه شخص ثالث در بودجه ۱۴۰۲ به وصول عوارض آزادراهی کمک می کرد.

زیاندهی بزرگراه ها به علت عدم پرداخت بموقع عوارض

ی با اشاره به وصول فقط ۵۰ درصد عوارض آزادراهی، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت نرخ عوارض بعضی بزرگراه ها از طرف کاربران جاده ها سبب شده که این بزرگراه ها به زیاندهی برسند و سرمایه گذاران تحت فشار قرار بگیرند. بنابراین بهسازی و نگهداری بزرگراه ها صورت نمی گیرد.
دوستی عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۵ پیشبینی های درباب استفاده از ظرفیت بیمه شخص ثالث انجام شده که در آن افراد به خاطر استفاده از بیمه شخص ثالث باید عوارض آزادراهی را تسویه کنند.
وی اضافه کرد: همینطور در رابطه با کارت سوخت خودرو ها برنامه ریزی شده تا شارژ آن نیز به شرط تسویه عوارض آزادراهی شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: در الحاق ۴ بودجه ۱۴۰۵ موارد دیگری نیز هست که اقدامات کارشناسی آنها انجام شده، در کمیسیون های مختلف مجلس از آنها دفاع کرده ایم و درصورتیکه در صحن مجلس تصویب شوند، می توانند تا ۸۰ درصد بر افزایش اصولی عوارض بزرگراه ها موثر شوند.

1404/10/03
09:28:15
5.0 / 5
6
تگهای خبر: بازار , بزرگراه , حمل و نقل , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است : ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۴

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی

مسیرساز، راهنمای جامع شما در دنیای حمل و نقل و جاده‌سازی ، آخرین تحولات و اخبار