مسیرساز

خیابان های تهران ظرفیت خودروهای شخصی را ندارند

خیابان های تهران ظرفیت خودروهای شخصی را ندارند

مسیرساز: مدیر مطالعات حمل و نقل و ترافیك مركز مطالعات شهر تهران اظهار داشت: به نسبت طرح جامع و برنامه پنج ساله دوم عقب ماندگی چشمگیری در بحث حمل و نقل عمومی وجود دارد و مناطق ۲۱ و ۲۲ فاقد خطوط ریلی هستند.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، محمد حسین نوروزی در مورد نقطه قوت طرح جدید ترافیك اظهار داشت: این طرح دسترسی همگانی به محدوده های تعیین شده را فراهم می كند و این گونه نیست كه در طول سال افراد مشخصی مجوز عبور و مرور داشته باشند. وی با اشاره به اینكه این طرح نقطه ضعف هایی هم دارد، عنوان كرد: نقطه ضعف مهمی كه در این طرح وجود دارد، این است كه همچنان عدد و رقم های این طرح مشخص نشده و نرخی كه جسته و گریخته اعلام نموده اند، بازدارنده نمی باشد و می تواند میزان تقاضا را به سمت حمل و نقل شخصی برای رفتن به مركز شهر افزایش چشم گیری بدهد. مدیرمطالعات حمل و نقل و ترافیك مركز مطالعات تهران ادامه داد: مشخص نشدن و پایین بودن قیمت عوارض تردد در محدوده های طرح ترافیك با اهدافی كه پیگیری كرده ایم و با قانون موجود در خصوص رسیدن به حمل و نقل عمومی ۷۵ درصدی در شهر كاملا تناقض دارد و می تواند حمل و نقل شخصی را پر رنگ كند. نوروزی هم چنین اظهار داشت: نرخ مشخص شده نسبت به اعداد و ارقامی كه این روزها در زندگی مردم وجود دارد بازدارنده نمی باشد و باید بررسی شود كه حداقل نرخ عوارض چقدر باشد كه وسیله نقلیه شخصی بیش از ظرفیت ترافیكی و زیست محیطی به آن محدوده ورود نكند. نقش هوشمندسازی در كاهش هزینه های اداره شهروی در مورد میزان صرفه جویی در حوزه حمل و نقل و ترافیك اظهار داشت: با عنایت به اینكه برنامه های این حوزه به سمت حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی حركت می كند، فرآیند كاهش هزینه های این حوزه در كوتاه مدت خویش را نشان نمی دهد اما در یك بازه زمانی سه چهار ساله تاثیر قابل توجهی در كاهش هزینه های اداره شهر دارد. هزینه های تولید زیرساخت ممكن است زیاد باشد اما در آینده از نظر منابع انسانی و هزینه های نگهداری هزینه كمی به شهرداری تحمیل خواهد شد. مدیر مطالعات حمل و نقل و ترافیك مركز مطالعات تهران با تاكید بر اینكه پایتخت در زمینه توسعه حمل و نقل شخصی به حداكثر ظرفیت خود رسیده است، تصریح كرد: ساخت اتوبان ها و پل های طبقاتی هم به حداكثر ظرفیت خود رسیده و بیش از ظرفیت هم تولید شده و آنچیزی كه در افق ۱۴۰۴قرار بود شبكه معابر داشته باشیم تكمیل شده است، اما به نسبت طرح جامع و برنامه پنج ساله دوم عقب ماندگی چشمگیری در بحث حمل و نقل عمومی وجود دارد. محرومیت مناطق ۲۱ و ۲۲ از حمل و نقل ریلینوروزی با اشاره به اینكه در بحث اتوبوسرانی و مترو ظرفیت گسترش بسیار زیاد است و باید روی آن كار شود، اظهار داشت: یكی از مواردی كه در دوره پیش جا مانده، مطالعات حمل و نقل ریلی است كه به سال ها قبل باز می گردد، با عنایت به تغییرات صورت گرفته در معابر تهران و تغییرات زیرساختی و بافت جمعیتی این حوزه نیاز به مطالعه و بازنگری مجدد دارد. وی اضافه كرد: زمانی كه طرح ریلی عرضه شد، منطقه ۲۱ و ۲۲ وجود نداشت و امروز كه خطوط ریلی درحال تكمیل است، این دو منطقه همچنان فاقد خط ریلی هستند، باید یك بازنگری اساسی دراین زمینه صورت گیرد و طرح به شورای عالی ترافیك ارجاع داده شود و به تصویب برسد. مدیرمطالعات حمل و نقل و ترافیك مركز مطالعات شهر تهران اظهار نمود: یكی از نكاتی كه در این سال ها صورت گرفته شهرهای اقماری اطراف تهران هستند كه جنبه سكونت گاهی پیدا كردند و محل كار افراد آن مناطق در تهران است كه بر اساس حمل و نقل شخصی صورت می گیرد و صدمه زیادی برای تهران دارد، توسعه حمل و نقل در شهرهای اطراف تهران هم بسیار جای كار و ظرفیت توسعه دارد.

1396/10/23
23:36:02
5.0 / 5
4514
تگهای خبر: حمل و نقل , زیرساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی