مسیرساز
وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد

نفس راحت تهران با شروع به كار آزادراه غدیر

نفس راحت تهران با شروع به كار آزادراه غدیر

به گزارش مسیرساز وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه غدیر این پروژه ملی را بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور خواند و اظهار داشت: با شروع به کار این محور آزادراهی مشکل بزرگ ترافیکی تهران حل می شود و پایتخت نفس راحتی می کشد.


به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های دولتی که با حضور رئیس جمهور انجام شد اظهار نمود: امروز هدیه بزرگی به ملت ایران داده می شود؛ یک سرمایه گذاری که از فکر و اندیشه تا طراحی و ساخت آن در یک دولت صورت می گیرد.
وی با اعلان اینکه پروژه های عمرانی زمانمند می شوند و دولت های بعدی وارث افتتاح آن خواهند بود، اضافه کرد: آزادراه غدیر که عملیات اجرائی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ۱۳۹۴ شروع شد تماما در طول یک دولت انجام شده است.
اسلامی افزود: آزاده غدیر که عملیات اجرائی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ماه ۱۳۹۴ شروع شد سالانه ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که رکوردی در انجام پروژه های زیرساختی و یک رکورد در تاریخ وزارت راه و شهرسازی بشمار می رود.
وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از تمام طراحان، مهندسان، سازندگان، کارگران، تکنسین ها و اپراتورهای فعال در این ابرپروژه اظهار داشت: بطور روزانه ۳۰۰۰ نفر در طول ۵ سال اکثرا به صورت دو شیفت در این پروژه کار کردند تا این پروژه آماده بهره برداری شود.
وی ادامه داد: این آزادراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران قلمداد می شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است که شرق و غرب کشور را طی می کند و نقطه تبادلی پنجگانه دارد که با کریدورهای شمال و جنوب اتصالات را برقرار می کند و پیرامون این آزادراه برمبنای طراحی های صورت گرفته تیرپارک ها و پارک های لجستیک شکل خواهد گرفت که بار سنگینی از حجم فعالیت و آمد و شد در جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران را به آن سوی این آزادراه منتقل می کند که تهران از این بابت نفس خواهد کشید.
وی هدایت ظرفیت ها و شرکت های پیمانکاری به سمت سیاست سرمایه گذاری و شراکت در ایجاد زیرساخت ها را موضوع مهمی خواند که در وزارت راه و شهرسازی دنبال شده است و اشاره کرد: به این منظور با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا بعنوان یکی از سازندگانی که در وزارت راه و شهرسازی قراردادهای گوناگونی داشت این الگو را دنبال کرده ایم؛ بطوریکه برای نمونه در آزادراه غدیر قرارگاه، سرمایه گذاری ۷۰ درصدی و وزارت راه و شهرسازی سرمایه گذاری ۳۰ درصدی داشته است.
اسلامی در بخش دیگری از این مراسم از پایه گذاری آزادراه ابراهیم خلیل(ع) همزمان با بهره برداری آزادراه غدیر با فرمان رئیس جمهور آگاهی داد و اظهار داشت: تفاهمنامه و قرارداد این آزادراه ۹۰ کیلومتری که از انتهای ورامین به اتوبان پردیس متصل می شود، آماده شده است تا بتوانیم گره ترافیکی که در شرق تهران متولد می شود را ساماندهی نماییم و بار سنگینی را که از شریف آباد تا افسریه وجود دارد را به سمت شمال و جنوب توزیع نماییم. این طرح زنجیره آزادراهی ما را در کلانشهر تهران و استان البرز کامل می کند.
وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۲ هزار کیلومتر آزادراه در کشور داشتیم اما این عدد تا اختتام دولت به ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید که نشان از رشد ۵۰ درصدی در آزادراه های کشور است. ما ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم اما در آخر دولت تدبیر و امید به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه خواهیم رسید که حاکی از افزایش بیش از ۵۰ درصدی در این بخش و به مفهوم ساخت روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه در کشور است. این توسعه ۶۰ درصدی بزرگراه ها در کشور نسبت به ابتدای انقلاب، افزایش راندمان، ایمنی، راندمان و رفاه را برای مردم به همراه داشته و خیلی از نقاط پرحادثه را نیز برطرف کرده است.
ایشان سپس با اشاره به الگوی تامین مالی پروژه های عمرانی با بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه اظهار داشت: تامین مالی حدود ۱۹ پروژه جدید در بخش های آزادراهی و ریلی با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و حمایت و تاکید رئیس جمهوری بوسیله بازار سرمایه صورت خواهد گرفت و این پروژه های بزرگ و تاریخ ساز، تحول بزرگی در زیرساخت های حمل و نقل کشور به وجود خواهند آورد و برای پیش بینی های لازم بوسیله این پروژه ها برای دهه آینده صورت خواهد گرفت.




منبع:

1399/12/08
15:34:43
0.0 / 5
140
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی