مسیرساز
افندی زاده تاكید كرد؛

ستاد ملی مقابله با كرونا درباره طرح ترافیك تصمیم می گیرد

ستاد ملی مقابله با كرونا درباره طرح ترافیك تصمیم می گیرد

به گزارش مسیرساز مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، اظهار داشت: اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیك پیشنهادی، منوط به تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با كرونا است.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، شهریار افندی زاده، اضافه کرد: طرح ترافیک در هفته سوم فروردین ماه به سبب جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا کنسل شد و بنا بر سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا که همان کاهش سفر با حمل و نقل عمومی بود، همچنان طرح ترافیک اجرا نمی گردد. وی با اعلان اینکه از ۳۰ فروردین بواسطه حضور دو سوم کارکنان دولت و بازگشایی قسمتی از اصناف و مشاغل، استفاده از حمل و نقل عمومی و در عین حال، تردد خودرو های شخصی افزایش پیدا کرد، افزود: باتوجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای دوباره این دو طرح تاکید داریم. افندی زاده در توضیح دلیلهای تاکید بر اجرای دوباره طرح ترافیک، اظهار داشت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر همچون نتایج لغو طرح ترافیک است. مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلان اینکه تنها ۴۰ درصد سفرها در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا، سفرهای ضروری کاری و آموزشی است که از این رقم سفرهای آموزشی هم فعلاً صورت نمی گیرد، گفت: باتوجه به افزایش سفرهای غیر ضروروی و تردد بیش از اندازه وسایط نقلیه در محدوده های مذکور، جلسه مشترکی میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور فاتب و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، جهت بررسی وضعیت ترافیکی برگزار و طرح پیشنهادی در این خصوص ارائه شد. وی با اشاره به اینکه پیشنهاد مذکور در کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا در استان تهران مطرح گردیده است، اظهار داشت: مقرر شد این طرح در «ستاد ملی مقابله با کرونا» مطرح و درباب آن تصمیم گیری شود، پس اجرا و عدم اجرای طرح ترافیک و طرح محدوده ی کنترل آلودگی هوا منوط به تصمیم ستاد مذکور است. افندی زاده در ادامه پیشنهادات مطرح شده در طرح ترافیک را تشریح و اشاره کرد: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که قبل از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۹ بود به ساعت ۸ بامداد تا ۱۶ کم شود، در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده های ترافیکی رایگان خواهد بود. بگفته وی، با توجه به این که حالا زمان کار ادارات از ساعت ۷ بامداد تا ۱۴ منظور شده است، پس سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد. مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه، اشاره کرد: همین طور برای ساکنین محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف هایی بیش از تخفیف های معمول در نظر گرفته شده است. وی با تاکید بر اینکه با لغو اجرای طرح ترافیک، افزایش سفرهای همگانی را شاهد بوده ایم، اشاره کرد: در مقایسه وضعیت ترافیک اول اردیبشهت ماه جاری که ۲.۳ کارکنان ادارات ملزم به حضور در محل کار خود بودند، نسبت به ۲۵ فروردین که تنها یک سوم از کارکنان دولت ملزم به حضور در ادارت بودند و خیلی از اصناف و مشاغل نیز مجوز فعالیت نداشتند، ۴۲ درصد در محدوده طرح ترافیک و ۴۵ درصد در محدوده ی کنترل آلودگی هوا، افزایش بار ترافیک را شاهد بودیم. مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اشاره کرد: این در حالیست که در مقایسه چهارم اردیبهشت ۹۹ نسبت به ۲۸ فروردین ۹۹ در محدوده طرح ترافیک ۹۲ درصد و در محدوده ی کنترل آلودگی هوا ۷۸ درصد افزایش بار ترافیک داشته ایم. او در آخر اشاره کرد: برآورد ما نشان میدهد با اجرای مرحله اول طرح ترافیک حداکثر ۱۰ درصد بر استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد که تلاش می شود با تمهیداتی که برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته می شود این رقم کمتر از ۱۰ درصد باشد. در عین حال که تمامی پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا هم اکنون از طرف ناوگان عمومی پایتخت شامل مترو، اتوبوس و تاکسی ها در حال انجام می باشد.


منبع:

1399/02/16
14:12:24
5.0 / 5
2071
تگهای خبر: ترافیك , تردد , حمل و نقل , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی