مسیرساز
حق شناس:

آلودگی هوا یك شبه به وجود نیامده

آلودگی هوا یك شبه به وجود نیامده

به گزارش مسیرساز رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آلودگی هوا یك شبه به وجود نیامده و همه تقصیرات از آن مدیریت شهری نیست.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، محمد جواد حق شناس رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطقی قبل از دستور به سوژه آلودگی هوا پرداخت. وی با بیان این كه امسال نیز همچون سالهای گذشته آلودگی هوای شهر تهران و كلانشهر ها، بار دیگر سوء مدیریت ها و بی تدبیری های چندین ساله مسئولین را به رخ كشیده، اظهار داشت: آلودگی هوای شهرها یك شبه به وجود نیامده است و همه تقصیر ات از آن مدیریت شهری نیست. وی افزود: دلیلهای كاملا روشن وجود دارد. سوخت بی كیفیت و صنعت خودرو سازی ناتوان و بی خاصیت كه هردو در چنبره مافیای قدرت پشت صحنه و تحریم های اقتصادیست همچون این دلیل ها است. شهرداری تهران نه نقشی در واردات سوخت دارد و نه در صنعت خودرو و سیاست گذاری های مربوط به آن دخیل است. بگفته وی شهرداری تهران مسئول توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی و تاكسیرانی است اما نقشی در تردد روزانه چهار و نیم میلیون خودرو و موتور سیكلت بی كیفیت و بدون رعایت استاندارد و مصرف میلیونها لیتر سوخت بی كیفیت با چند برابر استانداردهای مصرف سوخت در جهان در خودرو ها و نیروگاه های شهری و كارخانه های بزرگی چون سیمان در جنوب تهران ندارد. حق شناس با بیان این كه بر روی كاغذی كه قانون نام دارد حدود چهارده وزارت خانه و سازمان و نهاد در قبال آلودگی هوا مسئولند اظهار داشت: اما در عمل مدیریت شهری به تنهایی قدرت و اختیار لازم را برای اعمال مدیریت كنترل آلودگی هوا را ندارد. بگفته وی واقعیت اینست كه حتی دولت نیز چندان در آلودگی امروز هوای تهران مقصر نیست چون قدرت و اختیار لازم را ندارد اما این واقعیت را نمیتوان كتمان كرد كه در ضمن سالها در پرداخت سهم پایتخت نشینی خود كوتاهی كرده است. وی افزود: دولت باید بپذیرد كه نباید هزینه های پایتخت كشور، با تمركز صدها وزارتخانه و سازمان و سفارت و كنسولگری و تاسیسات و میلیونها تردد كارمندان، بدون كوچكترین مشاركت دولت از جیب شهروندان تهرانی پرداخت گردد. دولت باید سهم خودرا برای هزینهای كه بر دوش ملیونها شهروند تهرانی تحمیل میكند بپردازد و تا كنون نپرداخنه است. حق شناس افزود: تامین بخش اصلی بودجه لازم برای توسعه خظوط مترو و نوسازی اتوبوسهای فرسوده به عهده دولت می باشد كه در شرایط فعلی اقصادی حتی به قیمت به خطر افتادن سلامتی مردم در اولویت قرار نگرفته و پرداخت نشده و یا واقعا دولت به سبب فشارهای تحریم توان پرداخت آنرا نداشته است از وظایف دولت در مقابل شهر تهران بوده است. حق شناس با اشاره به برخی انتقادها به نامگذاری معابر پایتخت اظهار داشت: واقعا چرا تغییر نام گذرهایی كه به دفعات تكرار شده اند و تغییر آنها از وظایف مسلم مدیریت شهری است و نامگذاری چند كوچه و خیابان بنام سیاستمداری كه پرجمدار مبارزه با استعمار انگلیس بود چون صدق، یا هنرمندانی كه مورد ستایش مردم این مرز و بومند چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی حاتمی و عباس كیارستمی و شاعرانی كه عمرشان را برای ماندگاری زبان، و شعر و ادب فارسی در طبق اخلاص گذاشته اند و در تمامی این سالها حتا سهمی به اندازه نام یك بن بست از دهها هزار گذر این ابر شهر را نداشته اند و همگی از فرزندان راستین این دیار كهن هستند، تا این حد باید شما را برآشفته سازد كه یك روز با دروغ بزرگ حذف نام عزیز شهیدان از معابر و یك روز با بهانه آلودگی هوا و روز دیگر به بهانه ای دیگر در صدد تخطئه این نامگذاری ها هستید؟ ایران امروزبه شدت نیازمند وحدت و همبستگی و انسجام ملی است. هر آنچه بتواند لبخندی هر چند گذرا بر لبان این مردم بنشاند خدمت است و هر آنچه بر تشتت و ناكامی و ناامیدی مردم اضافه كند ظلم است و ستم. ایرادی ندارد اگر در بین هزاران خبر بد خبر نامگذاری یك خیابان به نام یك هنرمندی بی ادعا، شاعر ی عاشق، سیاستمداری فرهیخته و عاشق مردم و یا شهیدی گمنام لحظه ای كام مردم را شیرین كند.


منبع:

1398/10/01
11:59:23
5.0 / 5
4179
تگهای خبر: استاندارد , تردد , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی