مسیرساز
امانی در نطق پیش از دستور مطرح كرد

تهران با شعار، تبدیل به شهری برای همه نمی گردد

تهران با شعار، تبدیل به شهری برای همه نمی گردد

به گزارش مسیرساز رئیس كمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تهران با شعار تبدیل به شهری برای همه نمی گردد. تهران با بلدیه و پل و پاركینگ و زیرگذر تبدیل به شهری برای همه نمی گردد.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، شهربانو امانی در جلسه روز یكشنبه شورای اسلامی شهر تهران در نطقی قبل از دستور به شعار شهردار تهران اشاره داشت و اظهار داشت: همانگونه كه مستحضر هستید شهردار تهران كار خودرا با شعار «تهران شهری برای همه» با هدف بهره مندی تمامی شهروندان از حقوق برابر شروع كرد كه در این بین انتظار می رفت كه شهر با تبیین این دیدگاه اداره می شد.
وی افزود: هر چند مدت زیادی از انتخاب شهردار حناچی نمی گذرد ولی لحظه لحظه این ایام را باید غنیمت شمرد و در جهت ساختن شهری متناسب با وضعیت زندگی عموم شهروندان شامل سالمندان، معلولین و ایجاد جایگاهی با نشاط برای كودكان قدم برداشت.
امانی اضافه كرد: متاسفانه این امر تابحال از سرعت و پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبوده است. واقعیت آن است كه در پشت این شعار زیبا، شهر ما حال خوبی ندارد. نفس تهران به شماره افتاده است.
رئیس كمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاكید بر اینكه تهران هنوز فاصله بسیاری دارد تا شهری برای همه باشد، افزود: تهران شهری برای همه نیست. طی یك ماه گذشته روزهایی را سپری كردیم كه هوای شهر برای مردمانش ناسالم بود.
وی اشاره كرد: تهران شهری برای همه نیست، چون به صورت میانگین روزی ۱۵ نفر در اثر آلودگی هوا جان می سپارند. تهران شهر ماشین هاست، تهران شهر پاركینگ بزرگ ماشین هاست، تهران شهر افراد پیاده هم نیست چه برسد به شهروند معلول و سالمند و كودك. متاسفانه عزم و اراده جدی برای حل این مسائل در بین مسئولان و نهاهای مرتبط دیده نمی گردد.
این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: گاهی اوقات برای حل مشكلات، نیازی به فریاد و صرف هزینه های هنگفت و بودجه های كلان نیست، تنها كافیست كمی بایستید، مردم خودشان عبور می كنند. این سوء مدیریت تنها به اشتباهات محدود نمی گردد، عده ای پا را فراتر گذاشته و خواسته یا ناخواسته به حقوق شهروندان دست اندازی كرده اند. امروز خیلی از نهادها و سازمان ها به صورت كاملا غیر قانونی، فضاهای عمومی شهر را تصرف كرده اند؛ برای آنكه تهران شهری برای همه شود باید اول از خودمان شروع نماییم.
امانی بیان كرد: مشت نمونه خروار است، همانطور كه مشاهده كردید، هر روز حقوق اولیه شهروندان بیشتر مورد دست اندازی قرار می گیرد تا جایی كه تصرف پیاده رو به یك فرهنگ تبدیل گشته است. در تهران آمد و شد افراد پیاده، روز به روز دشوارتر می شود و سد معبر در معابر نیز به آنها اضافه شده است بطوریكه این اقدام از محل كسب افراد به منازل مسكونی و نهایتا با همان رویه به خیابان ها بسط داده شده است.
وی در ادامه اشاره كرد: ایجاد موانع در سطح شهر و شریان های اصلی به وضوح قابل مشاهده می باشد و مثال بارز آن ایجاد انواع موانع توسط اداره های دولتی و نهاد های عمومی است كه بدون توجه به قوانین، مبادرت به تصرف فضای پیاده رو و پارك حاشیه ای می كنند؛ این حداقل حقوق شهروندی است كه متاسفانه از بین رفته و می رود.
رئیس كمیته ایمنی و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه كرد: به هر صورت تصرف و مسدود كردن معابر و آنچه بعنوان سد معبر مطرح می شود، عملی غیر قانونی می باشد، برای اینكه معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و كسی حق ندارد تحت هر شرایط و عنوانی معابر را استفاده شخصی قرار داده و آنرا مسدود كند.
امانی یاد آور شد: بر طبق تعاریف و مواد قانونی اشاره شده، شهرداری ها موظف می باشند از معابر بعنوان یك حق عمومی صیانت كنند و همواره آنرا جهت استفاده عموم آماده نگه دارند و از تجاوز اشخاص به آنها جلوگیری كنند؛ این ها حداقل حق شهر و حقوق شهروندی است.
وی درانتها اظهار داشت: تهران با شعار برای همه نمی گردد، تهران با بلدیه و پل و پاركینگ و زیرگذر برای همه نمی گردد، اگر قرار بود بشود با صدر و میلاد و توحید و رسالت و دریاچه شهدای خلیج فارس پیش تر از این شده بود. تهران مدیرانی میخواهد كه شجاعت و شهامت تصمیم به تغییر را داشته باشند.



منبع:

1398/09/17
14:25:32
5.0 / 5
4166
تگهای خبر: حمل و نقل , ساخت , شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی