مسیرساز
حناچی تاكید كرد؛

خیابان كامل باید در تهران محقق شود، اولویت با پیاده ها است

خیابان كامل باید در تهران محقق شود، اولویت با پیاده ها است

به گزارش مسیرساز شهردار تهران اظهار داشت: اولویت تردد در مراكز شهر با پیاده ها است. همینطور تحقق خیابان كامل كه مورد تائید شورای شهر است، یكی از ارمان های قابل توجه است كه ما باید به سمت تحقق پذیری آن برویم.



به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، پیروز حناچی در نشست راه های تحقق TOD در شهر تهران كه ظهر امروز در سالن ایران زمین برگزار گردید با تشكر از شورای شهر تهران كه بر مبنای وعده هایی كه به مردم داده شده اولویت های خویش را تغییر و بر مبنای همین تغییر رویكردها، به موضوعات می پردازند، اظهار داشت: این تغییر رویكرد در شرایط اقتصادی كنونی قابل تقدیر است هرچند اجرای TOD كار پرهزینه ای نیست اما اراده می خواهد و همراهی مردم را.
شهردار تهران با اشاره به اینكه تهران فقط برای خودروها نیست اظهار داشت: مهمترین اقدام به منظور زندگی بهتر شهروندان، افزایش امنیت و سلامت آنها است. تعداد روزهای آلوده در طول سال و مقایسه آن با استانداردهای جهانی چند پیام را به ما می دهد كه باید چند نكته اصلی مانند میزان استفاده ازخودروهای شخصی، موتورهای كاربراتوری، تردد ماشین های سنگین بدون معاینه فنی را مورد بررسی قرار دهیم.
حناچی با اشاره به اینكه افزایش آلاینده ها در ایام تعطیل در زمانی كه تردد خودروهای سنگین آزاد می شود یك پیام دارد و آن این است كه در مورد معاینه فنی خودروهای سنگین گرفتار چالش هستیم، اضافه كرد: ما باید برای حل مشكلات آلودگی هوا و ترافیك، سیاست های پیوسته ای را عمل نماییم.
وی با اشاره به اینكه باید بتوانیم سهم پیاده ها را در شهر افزایش دهیم، اظهار داشت: اولویت تردد در مراكز شهر با پیاده ها ست. همینطور تحقق خیابان كامل كه مورد تائید شورای شهر است، یكی از ارمان های قابل توجه است كه ما باید به سمت تحقق پذیری آن برویم اما اجرایی شدن خیابان كامل در خیابان هایی كه شكل گرفته دشواری هایی دارد. هرچند كه باید به این سمت حركت كرد.
شهردار تهران با اشاره به سفری كه یكی از مدیران حمل و نقلی شهر پاریس به ایران داشت، اظهار داشت: یكی از خیابان های اصلی این شهر شانزلیزه با وجود عرض زیاد سنگ فرش شده است. پیام این اتفاق این است كه اولویت با پیاده ها است هرچند امكان استفاده خودرو هم باشد و خودروها باید به خاطر عبور عابران پیاده سرعت خویش را به زیر ۳۰ كیلومتر كاهش دهند.
حناچی از این مدیر ترافیكی نقل كرد كه در پاریس هیچ محدودیتی برای تولید خودروها وجود ندارد و ۱۳ میلیون خودرو پلاك می شود اما كسانی كه از خودروی شخصی استفاده می نمایند نقره داغ می شوند و باید ساعتها در ترافیك بمانند و عبور وسایل حمل و نقل عمومی را نظاره كنند.
وی تصریح كرد: ما هم باید از مدهای تركیبی در حوزه حمل و نقل استفاده نماییم. باید به دنبال مدهایی مانند بی آر تی باشیم، سرعت بالایی دارند، تعداد مسافر بیشتری را جابجا می كنند، هرچند باید به دنبال مدهایی باشیم كه از بی آر تی شهری تر باشند.
شهردار تهران مجموعه اراضی عباس آباد را یكی از مناطقی دانست كه دسترسی اش برای مردم راحت تر است و اظهار داشت: باید به گونه ای رفتار نماییم كه عرصه های عمومی برای مردم در دسترس باشد. به صورت مثال خط متروی حقانی، تی او دی حقانی، تپه های عباس آباد را برای مردم دسترس پذیرتر كرده است.
وی تصریح كرد: یكی دیگر از علل حضور مردم در عرصه های عمومی، وجود امنیت است. قبل از این پارك طالقانی امنیت كافی را نداشت و با حضور دائمی پلیس هم نمی توانستیم این امنیت را ایجاد نماییم. اما با راه اندازی پل طبیعت و دسترسی مردم به باغ كتاب، موزه دفاع مقدس و غیره این امنیت برقرار شد.
حناچی افزود: گاهی اوقات می توان با تغییر عملكرد بناهای قدیمی، كارخانجات، آنها را دوباره به چرخه فعالیت و زندگی بازگرداند و حتماً نباید مجوز تخریب و بازسازی داده شود بلكه می توان برای این مكان ها، ماموریت های جدید تعریف كرد و آنها را به محلی برای عرصه عمومی تبدیل كرد.

1397/12/11
18:10:40
5.0 / 5
4204
تگهای خبر: استاندارد , بازسازی , تخریب , ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی