مسیرساز
یك عضو شورای شهر تهران عنوان كرد:

شهرداری ۱۰ هزار تومان یارانه بلیط مترو می پردازد

شهرداری ۱۰ هزار تومان یارانه بلیط مترو می پردازد

مسیرساز: رئیس كمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: هم اكنون شهرداری بالغ بر ۱۰ هزار تومان یارانه بلیط مترو را می پردازد.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، سید محمود میر لوحی رئیس كمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا با بیان این كه حمل و نقل عمومی همواره در اولویت مدیریت شهری بوده و همانطور كه به استحضار شهروندان رسید در برنامه سوم توسعه شهر تهران باز تاكید و توجه ویژه ای به این مهم شده است اظهار داشت: تلاش ما بر این است كه سهم جابجایی شهروندان از مترو و اتوبوس بالغ بر ۵۰ درصد شود یعنی ۳۰ درصد مترو و ۲۰ درصد اتوبوسرانی كه اگر به این نصاب برسیم كار بزرگی توانسته ایم انجام دهیم.به گفته میرلوحی آنچه مورد اهمیت است گران تمام شدن بهای بلیط برای مدیریت شهری است. وقتی من صحبت از بهای ۱۰ هزار تومان برای بلیط مترو كردم امروز شهردار تهران اعلام می كند كه بهای بلیط مترو ۱۱ هزار تومان است حال آنكه متوسط نرخ بلیط و آنچه از مردم دریافت می شود بالغ بر ۷۰۰ تومان می شود كه حتی در فاصله بین دو ایستگاه این رقم تا ۳۴۰ تومان هم كاسته می شود. به بیانی شهرداری تهران هم اكنون ۱۰ هزار تومان یارانه برای بلیط مترو می پردازد و این در شرایطی است كه دولت سهم خود در این زمینه را نپرداخته است.رییس كمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران اضافه كرد: طبق قانون، یك سوم بهای بلیط را دولت، یك سوم را شهرداری و یك سوم را مردم باید پرداخت كنند حال آنكه دولت سهم خودرا نپرداخته و مردم هم برمبنای بهای واقعی بلیط سهم خودرا نمی پردازند و پس شهرداری یارانه فراوان در این بخش می پردازد.عضو كمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: برمبنای قانون دولت می بایست بوسیله پیش بینی فاینانس، اوراق قرضه و موارد اینچنینی ۵۰ درصد خرید واگن، بخش عمران حمل و نقل از قبیل ساخت تونل و ریل گذاری و باز فراهم آوردن تجهیزات را متقبل شود اما از دوره آقای احمدی نژاد این مهم میسر و محقق نشده است.میرلوحی اظهار داشت: هر چند كه شرایط رو به بهبود است و برای نخستین بار با دریافت ۱۶۰۰ میلیارد تومان از جانب دولت قسمتی از طلب های شهرداری پرداخت گردد كه در همین راستا ۲۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم آماده نهایی شدن است. اما همچنان در تامین بهای بلیط با مشكل مواجه هستیم.عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تمامی این مسایل مبین این امر است كه شهرداری در پرداخت بهای بلیط مترو و اتوبوس تنها است و این در شرایطی است كه ما نمی خواهیم در شرایط حاضر فشاری بر مردم وارد شود كه اگر قرار بر پرداخت یك سوم سهم مردم بود می بایست ۳۷۰۰ تومان بهای بلیط برای شهروندان تعیین می شد.میر لوحی در ادامه اظهار داشت: یكی از پیشنهاد این است كه افزایش بهای بلیط حمل و نقل عمومی برای سال آینده به اندازه تورم باشد اما تلاش ما بر این است كه افزایش بهای بلیط ناوگان به گونه ای باشد كه در شرایط اقتصادی حاضر فشاری بر مردم وارد نشود.رییس كمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا در انتهای سخنان خود اشاره كرد: به رغم تلاش مدیریت شهری پارسال در امتداد كاهش سرفاصله قطار ها در مترو شاهد این بودیم كه افزایش تعداد مسافران اتفاق نیافتاد و این نشان داده است كه باید تصمیماتی جدید در خیابان ها اعمال شود. این قابل توجه كسانی است كه می گویند اول مترو را توسعه دهیم بعد اقدامات بازدارنده در محدودیت تردد خودروهای شخصی ایجاد نماییم. پس به رغم تلاش ما در جهت كاهش سرفاصله قطار ها افزایش مسافر در مترو نداشتیم و این مهم نیازمند تدابیر جدید می باشد.

1397/12/01
14:51:26
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: تردد , حمل و نقل , ساخت , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی