مسیرساز

خروج چینی ها به صورت كامل از آزادراه تهران-شمال

خروج چینی ها به صورت كامل از آزادراه تهران-شمال

به گزارش مسیرساز در پروژه آزاد راه تهران - شمال چینی ها سه سال است كه از آن خارج شده اند، ولی باقیمانده كار را چند ماه پیش تمام كردند و از سال ۱۳۹۴ تا الان كار به دست مهندسان ایرانی انجام می شود.


به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، محمد سعیدی كیا - رئیس بنیاد مستضعفان - در حاشیه بازدید از منطقه یك پروژه آزادراه تهران-شمال كه امروز پنجشنبه چهارم بهمن ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به خرج كامل چینی ها از این پروژه اظهار داشت: تابحال در منطقه یك این پروژه ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تكمیل مناطق دو و سه هم به چیزی در حدود هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
سعیدی كیا اضافه كرد: اراده مشترك خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد برای پیشبرد این پروژه وجود دارد.
وی تصریح كرد: این پروژه با استانداردهای روز و هوشمندسازی مسیر برای ایمنی كامل و همه به دست مهندسین ایرانی انجام می شود.
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح كرد: برای فاینانس مناطق دو و سه شركت های ایرانی و خارجی آمده اند، در این خصوص نحوه مناقصه در حال تنظیم است و امیدواریم پیش از آخر سال برای منطقه سه تعیین تكلیف شود.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه یكی از پروژه های فاخر مهندسی عمران در كشور است كه تمام دستاوردهای روز مهندسی در طراحی لحاظ شده و شركت هایی كه در آن مشغول هستند همچون بهترین شركت های كشور هستند كه مشتركاً با هدایت بنیاد مستضعفان كار می كنند.
وی ادامه داد: كارهای اجرایی و همه اقلام مورد نیاز برای نصب تامین شده است، اراده این بوده كه این پروژه را اول تابستان به بهره برداری برسانند.
اسلامی افزود: قطعه یك آزادراه تهران-شمال ۶۰ كیلومتر مسیر تهران به شمال را كوتاه تر می كند و بهترین و با ارزش ترین بخش اتوبان تهران-شمال همین منطقه است، به لحاظ زمانی هم زمان طی مسیر تهران تا شهرستانك كه از جاده چالوس دو ساعت طول می كشد از این قطعه به ۲۰ دقیقه كاسته می شود.
وی عنوان كرد: این پروژه در بعضی سال ها هم در اولویت نبوده ولی عملاً از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ فعالیت چشمگیری در آن انجام شد و قطعه چهار به بهره برداری رسید.
اسلامی خاطرنشان كرد: از سال ۱۳۹۳ كه اراده جدید در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده هم كار بدون وقفه پیش رفته است.
این مسئول خاطرنشان كرد: برای مناطق دو و سه كه دو قطعه ۲۰ كیلومتری است هم به چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و چهار سال زمان نیاز داریم ولی الان منطقه یك در اولویت است تا اتصال ایمن به جاده چالوس برقرار شود.
عزیزاله شهبازی، استاندار البرز هم با اشاره به اینكه ۲۸ كیلومتر از این مسیر در البرز است، اظهار داشت: با عنایت به قول مقام عالی وزارت، قطعه اول این پروژه تا تیر ماه ۹۸ به بهره برداری می رسد.
وی افزود: بر این اساس بخشی از این پروژه كه در حوزه استان البرز است هم زیر بار ترافیك می رود.
شهبازی اظهار داشت: عملیات اجرایی بیشتر از ۷۰ درصد مسیر در سال ۱۳۹۴ صورت گرفته كه حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است.
وی ادامه داد: مشكلاتی كه در مورد معارضان در حوزه البرز وجود داشت، با عنایت به اقدامات صورت گرفته برطرف شده است.
استاندار البرز افزود: حالا هیچ مانعی سر راه تكمیل این پروژه در حوزه البرز نیست و تمامی دستگاه ها تعامل لازم را دارند.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه حدود ۶۰ كیلومتر از مسیر تهران به شهرهای شمالی كشور كم می شود.



1397/11/04
15:19:25
5.0 / 5
4762
تگهای خبر: استاندارد , ترافیك , دستگاه , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی