مسیرساز
یك كارشناس صنعت هوایی:

كیفیت اصلی ترین شاخصه ورود هواپیماهای جدید باشد

كیفیت اصلی ترین شاخصه ورود هواپیماهای جدید باشد

مسیرساز: یك كارشناس صنعت هوایی معتقد می باشد صرف نظر از آنكه چه هواپیمایی از طرف ایرلاین های ایرانی خریداری شده و وارد ناوگان می شوند، باید كیفیت آنها بعنوان یك مسئله مهم و حیاتی رصد شده و تایید فنی لازم را دریافت كند.



علی رضا بحیرایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز دوباره تحریم های آمریكا مقابل صنعت هوایی ایران، اظهار نمود: متاسفانه با وجود آنكه تعداد زیادی از كشورها تلاش نموده اند در عرصه هوایی و ساخت هواپیماهای مسافربری ورود كنند و در حتی چند دهه از حضورشان باز می گذرد اما همچنان بخش هایی از امكانات و توانایی های فنی این حوزه در اختیار آمریكا قرار دارد و از این رو وقتی این كشور سخن از تحریم مطرح می كند، كار دشوار میگردد.

به گفته وی، هرچند تحریم های جدید اساسا مشكلاتی را برای ایرلاین های ایرانی به وجود خواهد آورد و البته از تمامی جنبه های غیرقانونی و ظالمانه است اما با عنایت به این كه ما سابقه مقابله با تحریم ها در طول تمام سال های گذشته را داریم می توان انتظار داشت كه شركت های ایرانی بتوانند گزینه هایی را برای عبور از این دوران پیدا كنند.

این كارشناس صنعت هوایی درباره احتمال خرید هواپیماهای شرقی از طرف ایرلاین های ایرانی اظهار داشت: این هواپیماها در گذشته سابقه چندان خوبی در ایران نداشته اند و اگر مردم نگاهی مثبت به آنها ندارند به سبب همان اتفاقات تلخ قبلی است اما با این وجود نمی توان درباره هواپیماهای جدید این شركت ها باز به راحتی قضاوت كرد و باید تمامی جنبه های فنی و ایمنی آنها به صورت دقیق بررسی شوند.

بحیرایی همین مراحل را برای هواپیماهای دست دوم خریداری شده متصور دانست و اضافه كرد: هواپیماهایی كه در سال های گذشته وارد ایران شده اند یا عملكرد بسیار خوبی داشتند یا عملا امكان استفاده چندانی از آنها به وجود نیامده و بیشتر برای تامین قطعات كابری پیدا كرده اند. امروز و با عنایت به اینكه به نظر می آید خرید هواپیما از شركت های غربی میسر نیست می توان به گزینه های دیگر فكر كرد كه هواپیماهای دست دوم اساسا بخشی از آنها به شمار می روند.

وی افزود: سن این هواپیماها و وضعیت كیفی و ایمنی آنها اصلی ترین شاخصه برای ورودشان به آسمان ایران خواهد بود. اگر شركتی بتواند از تمام این مراحل عبور كرده و ناوگان خودرا تقویت كند اساسا بخشی نگرانی های موجود درباره نیاز به هواپیماهای جدید پاسخ داده می شود.

به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، از اردیبهشت امسال و همزمان با خروج ترامپ از برجام قراردادهای خرید هواپیما از طرف شركت های ایرانی باز معلق شده است. هرچند ایران ایر توانست در دوره چند ماهه باقی مانده تا آغاز تحریم ها تعدادی هواپیمای جدید تحویل بگیرد اما از قراردادهای خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای این شركت، حتی ده درصد باز اجرایی نشدند.

آمریكا اعلام نموده كه هر هواپیمایی كه لااقل ده درصد قطعات آن از طرف شركت هایی آمریكایی تامین میگردد باید برای فروش به ایران مجوز اوفك دریافت كند. در طول هفته های گذشته خرید هواپیما از شركت هایی مانند سوخو روسیه یا هواپیماهای دست دوم بعنوان تنها گزینه های ایرلاین های ایرانی در كوتاه مدت مطرح شده اند.

بر اساس صحبت های آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی ایران برای توسعه ناوگان خود به ۵۰۰ فروند هواپیمای جدید نیاز دارد.




1397/09/17
15:47:44
5.0 / 5
108
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی