مسیرساز

تأثیر میادین میوه و تره بار در كنترل ترافیك و كاهش آلودگی هوا

تأثیر میادین میوه و تره بار در كنترل ترافیك و كاهش آلودگی هوا

مسیرساز: مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در مراسم افتتاح سامانه جامع منابع انسانی این سازمان از تأثیر میادین میوه و تره بار در كنترل ترافیك و كاهش آلودگی هوا سخن گفت.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، سید سعید راد با اشاره به اهمیت میدان مركزی میوه و تره بار اظهار داشت: این میدان در سال ۱۳۷۴ كه به بهره برداری رسید، از همان ابتدا در اختیار حجره داران میوه و تره بار میدان شوش قرار گرفت كه از آنجا به این محل نقل مكان كردند و هر چند سازمان مدیریت میادین، كار خدمات رسانی شبانه روزی به میدان مركزی را بر عهده دارد، اما اصولاً تملكی بر حجره های این میدان ندارد. وی به وسعت زیاد میدان مركزی با فعالیت شبانه روزی ۱۳۰۰ حجره اشاره نمود و اضافه كرد: نمایش خدمات عمومی نظیر جمع آوری زباله در مجموعه ای كه به تنهایی به اندازه ۳ ناحیه شهرداری تهران وسعت دارد، نیازمند كار و تلاش ۲۴ ساعته است. راد در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به گزارش بانك مركزی اظهار داشت: سازمان مدیریت میادین با در اختیار داشتن ۲۴۱ میدان و بازار در ۲۴۱ نقطه شهر تهران، علاوه بر نمایش میوه و تره بار به عرضه انواع محصولات پروتئینی و لبنی می پردازد كه با عنایت به آمارهای بانك مركزی، قیمت این محصولات بین ۲۲ تا ۴۸ درصد پایین تر از سطح شهر است. وی با تاكید بر ضرورت كیفیت مطلوب محصولاتی كه در میادین و بازارهای میوه و تره بار عرضه می شوند، اضافه كرد: قیمت مناسب، كیفیت مطلوب و رعایت حقوق شهروندی، سه اولویت سازمان مدیریت میادین است كه به صورت جدی دنبال میگردد. راد، استقبال روزافزون شهروندان از میادین و بازارهای میوه و تره بار و نقش رو به افزایش سازمان مدیریت میادین در اقتصاد خانوارهای شهری را نشانه موفقیت این سازمان در خدمات رسانی به شهروندان دانست و اظهار داشت: روزانه بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر برای تهیه مایحتاج روزانه خود به میادین و بازارهای میوه و تره بار بازگشت می كنند كه به همین دلیل، این سازمان به یك رسانه بزرگ شهری تبدیل گشته است. وی با بیان آثار و نتایج مثبت فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار بر «كنترل ترافیك» و «كاهش آلودگی هوا» از راه امكان دسترسی محلی خانواده ها به مراكز خرید در محله خود، اضافه كرد: البته دست یابی به چنین آثار و نتایجی، نیازمند نیروی انسانی كارآمد و كاربلد است كه سازمان مدیریت میادین از این موهبت برخوردار می باشد. راد با بیان اینكه سازمان مدیریت میادین به لحاظ میزان تحصیلات عالیه كاركنان، دارای رتبه اول در كل مجموعه شهرداری تهران است، اظهار داشت: وجود چنین نیروی كارآزموده و سختكوشی، مسئولیت ما را سخت تر می كند و از این رو، توجه به منابع انسانی مهم ترین اولویت ما شمرده می شود، چونكه نظریه «بازاریابی درونی» از راه رضایتمندی كاركنان، پیش نیاز «بازاریابی بیرونی» و رضایتمندی بازگشت كنندگان است. در ادامه این جلسه، قائم مقام معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، این حجم از كار در سازمان مدیریت میادین را كم نظیر دانست و اشاره كرد: بدون داشتن نیروی انسانی توانمند، چنین امری امكان پذیر نیست و خوشبختانه این سازمان از امتیاز مثبت تحصیلات عالی و توانایی بالای منابع انسانی برخوردار می باشد. داور نظری با تاكید بر حركت پر شتاب مدیریت شهری در جهت «توسعه نرم افزاری» شهر تهران و هوشمندسازی شهرداری تهران اظهار داشت: در شرایطی كه «توسعه سخت افزاری» شهر به سختی انجام می شود، «توسعه نرم افزاری» تهران جایگزین «توسعه سخت افزاری» این كلان شهر شده و با برنامه ریزی مطلوب، به سرعت در دست انجام است. وی راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی در مجموعه شهرداری تهران را از گام های آغازین این راه ناهموار دانست و اضافه كرد: تغییر در هر كاری، دشوار می باشد و دشواری های خاص خودرا دارد، اما اگر همراهی و همكاری از جانب بخش های مختلف به عمل آید، مسیر هموار میگردد و همگان از ماحصل آن برخوردار خواهند شد. درانتها این مراسم، ضمن راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی سازمان مدیریت میادین، از كارشناسانی كه در امر طراحی و اجرای این سامانه نقش داشتند، با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

1397/09/12
14:54:34
5.0 / 5
4392
تگهای خبر: بازار , ترافیك , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی