مسیرساز
رییس نظام مهندسی استان تهران مطرح كرد

تخلف ۷میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی

تخلف ۷میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی

مسیرساز: رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران درمورد تخلف هفت میلیارد تومانی كه به تازگی در سازمان نظام مهندسی اتفاق افتاده است اظهار داشت: در مورد هفت میلیارد تومان یكی از چك ها با جعل امضای بنده پاس شده است. یكی از چك ها هم اصلا امضای من را ندارد و امضای شخص دیگری است. با صحبتی كه با متخلفین انجام شد و برخورد مثبتی كه با آنها صورت گرفت اعلام گردید كه اگر پول را برگردانید بطور قطع در مجازات تخفیف خواهید داشت و تا الان حدودا همه پول برگشته است.



به گزارش مسیرساز به نقل از ایسنا، احمد خرم در نشست خبری در پاسخ به این سوال كه مبحث تخلف ۴۰ میلیارد تومانی سابق و شائبه تخلف هفت میلیارد تومانی كه در ایام اخیر در سازمان نظام مهندسی مطرح شده اظهار داشت: پرونده ۴۰ میلیارد تومانی در قوه قضاییه در دست بررسی می باشد و هنوز حكم صادر نشده است. از قوه قضاییه بپرسید چرا پرونده چهار سال است در این سازمان گیر كرده است. الان سود بانكی سپرده های حق الزحمه را در یك حساب خاص كه هزینه نمی گردد نگهداری می نماییم كه از سه ماه قبل این كار را انجام می دهیم. در مورد هفت میلیارد تومان یكی از چكها با جعل امضای بنده پاس شده است. یكی از چكها هم اصلا امضای من را ندارد. تا الان با اقدام سریع كه روی این قضیه صورت گرفته حدود ۳.۵ میلیارد كشف شد، سپس نایب رییس سازمان در بانك مستقر شد و تمام چكهای بالای ۵۰ میلیون تومان را بازدید نمودند. هفت فقره چك هم آنجا كشف شد كه رقم به بیش از ۷ میلیارد تومان رسید. آن زمان با صحبتی كه با متخلفین انجام شد و برخورد مثبتی كه با آنها شد اعلام گردید كه اگر پول را برگردانید بطور قطع در مجازات تخفیف خواهید داشت. تا الان حدودا ظرف چهار روز هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عودت داده شده كه همه ی پول برگشته است.

وی اضافه كرد: دو سه نفر از سازمان دست داشتند كه البته هنوز مشخص نشده چه كسی تخلف اصلی را انجام داده یا اینكه بانك هم در این تخلف دخیل بوده یا خیر. این موارد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

شهردار گفت زیر بار بازرسی ساختمان نمی رویم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همینطور درباره مبحث كنترل ساختمان كه وزارت راه و شهرسازی اعتقاد دارد باید به شهرداری سپرده گردد اظهار نمود: تهیه شناسنامه فنی ملكی ساختمانها به عهده سازمان نظام مهندسی است. آیین نامه كنترل و بازرسی ساختمان این مسوولیت را به شهرداری سپرده است. من با آقای شهردار و معاون ایشان صحبت كردم و گفت مهم ترین بخش قضیه نیروی انسانی است، ما افراد لازم و همینطور هزینه كافی برای این مورد نداریم، ازاین رو زیر بار بازرسی ساختمان نخواهیم رفت. تلقی من این است كه تصمیماتی كه گرفته شده مطالعه اصولی نشده است. ما ۴۰ سال است عادت داریم دور میز بنشنییم و كارشناسان بر سر یك مبحث بحث می كنند و آخر جلسه تصمیم می گیرند. در همه جای دنیا وقتی می خواهند در مورد یك مبحث تصمیم بگیرند تمام جنبه های اقتصادی، اجتماعی را در نظر می گیرند و به صورت همه جانبه مطالعه می كنند. اگر آیین نامه كنترل ساختمان از مسیر اصلی خود عبور می كرد هیچكس نمی توانست حرفی بزند. در مورد صنف مطمئنم مشورتی صورت نگرفته است.

خرم افزود: من صحبتی را با معاونت كارشناس ارشد حوزه ریاست جمهوری داشتم كه شفاهی اعلام نمودند نظر كارشناسی این است كه ارجاع كار به عهده سازمان نظام مهندسی است. این مورد هم در هفته های آینده اعلام رسمی خواهد شد. در مورد ارجاع كار متاسفانه بوی این مورد می آید كه بخشنامه كان لم یكن است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح كرد: ۲۳ سال از عمر سازمان نظام مهندسی می گذرد كه طی این مدت تحولات جدی را شاهد می باشیم كه در بخش ساختمان و مسكن بروز كرده است. مقررات ملی ساختمان حاكم شده، نظارتها شكل گرفته، ساخت و ساز تا حدود زیادی استاندارد شده است. پیش از انقلاب، بساز و بفروشها بزن و دررو كارمی كردند ولی امروز بساز و بفروشها در كلانشهرها ساختمانهای لاكچری می سازند و خیلی از سازنده ها و طراحان از حد استاندارد فراتر رفته اند. ولی متاسفانه فضایی كه برای نظام مهندسی تولید شده، مناسب نمی باشد.

وی اضافه كرد: وقتی سازمان نظام مهندسی و نظام پزشكی را با هم مقایسه می نماییم می بینیم كه وزارت بهداشت و درمان با تمام قدرت پشت نظام پزشكی و جامعه پزشكان می ایستد. عادت داریم كه مسائل منفی را برجسته نماییم و مچ بگیریم. این در شرایطی است كه در جامعه ۱۲۰ هزار نفری مهندسان ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به شورای انتظامی رفته اند. دیدید كه در مورد پنج درصد حق الزحمه ناظرین چه جوی ساختند با اشاره به اینكه مهندسان در جیب مردم دست برده اند. بنده و آقای بیطرف از شورای مركزی و نظام مهندسی استان تهران خدمت آقای وزیر رسیدیم و از ایشان خواهش كردیم آتش بسی برقرار شود و دور میز بنشینیم. پیشنهاد كردیم پنج نفر از نظام مهندسی و پنج نفر از وزارتخانه دور یك میز بنشینند و بر روی موضوعات مناقشه برانگیز كار كنند و به تصمیم منطقی و قانونی برسند. از این جلسات سه جلسه برگزار شده و حدود دو ماه است كه تعطیل شده است. این جلسات باید هفتگی برگزار گردد و صحبتها شنیده شود. این تصویب نامه هیات وزیران است كه حرف بخش خصوصی باید شنیده شود.

خرم با اشاره به مبحث مبارزه با فساد و تبعیض اظهار داشت: به نظر من اراده جدی در خصوص مبارزه با فساد و تبعیض و طرحی برای پیشگیری از فساد و تبعیض در كشور وجود ندارد. این قوه، آن قوه را محكوم می كند، همه همدیگر را محكوم می كنند كه دیگری وظیفه خودش را انجام نداده است. مبارزه با فساد و تبعیض اولا اراده عمومی می خواهد و ثانیا طرح و برنامه لازم است كه وجود ندارد.

از سه هفته قبل پرداخت دستمزد را به روز كرده ایم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح كرد: ما در وزارت راه و ترابری سابق، مناقصه الكترونیكی ETS را پیاده كردیم و اگر كسی به صورت غیرمجاز وارد سیستم می شد تمام سیستم آلارم داد. ولی متاسفانه با رفتن دولت هشتم و آمدن دولت نهم بساط ETS برچیده شد. دومین راهكار این است كه فرآیندها را سرعت ببخشیم. سابقا حدود ۵۰ روز تا ۶ ماه طول می كشید تا یك ناظر حق الزحمه خویش را دریافت كند كه از این مساله فساد تولید می گردد. ما تصمیم گرفتیم این فاصله زمانی ۵۰ روز را كوتاه نماییم. در سومین جلسه كه یك ماه پیش برگزار گردید به این جمع بندی رسیدیم كه حق الزحمه می تواند به روز پرداخت گردد كه الان حدود سه هفته است این اتفاق افتاده و دستمزدها به روز پرداخت می گردد. زمانی ارائه گواهی نامه طول می كشید؛ چون كه نان بعضی افراد در این بود كه یك روزه صادر نشود.

خرم افزود: استفاده از افراد سالم هم بسیار مهم می باشد. عامل بعدی این است كه معیشت افراد را تامین نماییم. اگر این كار را نكنیم دچار فساد می گردد. الان هزینه متوسط زندگی شهری پنج میلیون تومان است و اگر كسی كمتر بگیرد باید انتظار داشت كه تخلف كند. یعنی ما با تامین نكردن معیشت زمینه تخلف را باز كرده ایم. عامل دیگر این است كه دستگاههای نظارتی كه متاسفانه فساد در آن اپیدمی شده باید سالم سازی شود. وزیر دادگستری انگلیس سه ماه قبل اعلام نموده بود در ۴۰ سال قبل یكی از قضات ما تخلف داشته كه به تذكر كتبی و درج در پرونده منتهی شده و به حكم قضایی نرسیده است. ما در ایران طی یك سال ۱۶۸ قاضی مان اخراج شدند، ۵۸۰ قاضی حكم قضایی گرفتند و تعدادی بیشتر با عدم صلاحیت قضاوت و وكالت، بازخرید شدند.

وی درباره انتخابات سازمان نظام مهندسی كه مهرماه برگزار می گردد اظهار داشت: انتخابات به صورت الكترونیكی است. پیش از انتخابات، هیات نظارت باید كار احراز صلاحیتها را انجام دهد. گاها از جاهایی به هیات اجرایی نظارت فشار می آید كه هنوز كارش را انجام نداده است. البته هیات اجرایی این اختیار را دارد كه با بررسیها عدم صلاحیت بزند ولی خواست ما از هیات اجرایی این است كه با دقت صورت گیرد و با كسی برخورد سیاسی صورت نگیرد. در انتخابات جدید روشن نشده كه سازمان چه خدماتی به اعضا می دهد. مهم ترین خدمتی كه می توانیم بدهیم بسترسازی اشتغال برای افراد دارای پروانه است. سازمان نظام مهندسی پروانه اشتغال صادر می كند و صلاحیت افراد را بررسی می كند. دومین مبحث كه حق اعضا است آموزشهای مهارتی است كه باید این آموزشهای سه تا شش ماهه ارائه شود اما متاسفانه صورت نمی گیرد. ما در حال تاسیس یك پژوهشكده هستیم كه كار مطالعاتی و آموزشی ارائه دهیم. با دانشگاه علمی كاربردی هم صحبتهایی داشته ایم. با معاونت فناوری ریاست جمهوری هم گفت و گو كرده ایم. همینطور هفته آینده آموزشهای مهارتی شروع می گردد كه مهندسان با كار آشنا گردند.

وی درباره این مورد كه عنوان می گردد شما به خاطر شرایط جسمی تان باید كنار بروید اظهار داشت: اگر فرد سالمی دیدید كه از هفت بامداد تا هشت شب سر كار باشد به شما جایزه می دهم. در دو سه ماه اخیر كارهای مهمی انجام شده است.




1397/06/10
16:52:52
5.0 / 5
4394
تگهای خبر: استاندارد , تولید , خدمات , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی