مسیرساز

اهمیت استارتاپ ها در رونق كسب و كار نوین و شهر هوشمند

اهمیت استارتاپ ها در رونق كسب و كار نوین و شهر هوشمند

مسیرساز: یكی از مزایای استارت آپ ها، رشد سریع آن­ها است كه سبب توسعه اقتصاد كشور شده و در نتیجه اشتغال­زایی خوبی هم به همراه می­ آورند


خبرگزاری مهر، علیرضا دلیری*: در دنیای پیشرفته امروزه كه همه نیازهای انسان با تكنولوژی و اینترنت در هم آمیخته شده، استارت آپ ها نقش خاص تری ایفا می كنند. استارت آپ یك رویداد یا همایش، یك وب سایت و یا اپ موبایل نیست. استارتاپ یك شركت كوچك كه در حال درآمدزایی و رشد است، نیست. استارتاپ یك سازمان موقت است كه با هدف یافتن یك مدل كسب و كار تكرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است. استارت آپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند. در واقع فرد یا افرادی خوشفكر، با ایده های نو، در جستجوی روش هایی برای كسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در استارتاپ ها، به شكل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خویش را نشان داده است. استارت آپ ها اهمیت نمادین در فضای اقتصادی دارند. اینكه با یك ایده نو و تلاش و استمرار می توان كسب وكار موفقی تولید كرد در فرهنگ جامعه تمایل برای مشاركت اقتصادی و احساس تعهد به كار را تقویت می كند. نفس مشاهده موفقیت برخی كسب وكارهای نوپا می تواند انگیزه نسل جدید برای كار و تحصیل را بیشتر كند. این تاثیر را نباید دست كم گرفت. همینطور از جنبه دیگر هم تاثیر اقتصادی این كسب وكارهای نوپا را می توان بررسی كرد. خیلی از استارت آپ ها بر مبنای تولید یك پلت فرم(Platform) كار می كنند. یعنی كسب وكار آنها این است كه میان عرضه كننده یك سرویس و مصرف كننده آن قرار گرفته و به تخصیص بهتر كمك می كنند. مثلا موتور جست وجوی گوگل خودش دانش تولید نمی كند، بلكه بین تولیدكنندگان دانش و مصرف كنندگان آن ایستاده است. نكته دیگری كه باید به آن توجه داشت ریسك های ناشی از سرمایه گذاری های خطرپذیر است. عموما استارت آپ ها با سرمایه گذاری اشخاص یا نهادهایی كه VC (Venture Capital) نامیده می‎شوند، رشد می كنند. این نهادها ریسك بیشتری در سرمایه گذاری را می پذیرند به این امید كه سود بیشتری را هم در صورت موفقیت كسب كنند. تا این مرحله استارت آپ با عنوان یك تجارت نوین كه در قالب یك شركت یا شركت موقت تعریف می شود، شناخته شده است. وقتی یك استارت آپ به مرحله پیشرفت و اوج خود می رسد دیگر از این رده خارج خواهد شد. با بررسی دقیق تر فعالیت و تولد استارت آپ های موفق میتوان به این نتیجه رسید كه میانگین عمر یك استارت اپ به صورت تقریبی سه سال بوده است و این شركت های نوپا پس از این مدت دیگر بعنوان استارت آپ شناخته نشده است. یكی از مزایای این نوع كسب و كارها، رشد سریع آن­ها است كه سبب توسعه اقتصاد كشور شده و در نتیجه اشتغال­زایی خوبی هم به همراه می­ آورند و نمونه موفق شركت هایی بزرگی است كه از مرحله استارتاپی به كسب و كار موفق رسیده اند گویای این مطلب است. * معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری


1396/12/07
17:03:00
5.0 / 5
4461
تگهای خبر: خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی