مسیرساز
در كارگاه آسیب شناسی طرح جدید ترافیك تهران مطرح شد؛

افزایش ۱۳درصدی سفر با مترو و اتوبوس با اجرای طرح جدید ترافیك

افزایش ۱۳درصدی سفر با مترو و اتوبوس با اجرای طرح جدید ترافیك

مسیرساز: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار داشت: طرح جدید ابزاری است تا در بستری عدالت محور، خودروی كم آلاینده كمترین عوارض و خودرویی كه آلایندگی بیشتری دارد، بیشترین عوارض را پرداخت كند.


به گزارش مسیرساز به نقل از مهر، "محسن پورسیدآقایی"صبح امروز (۳۰ بهمن ) در كارگاه تخصصی صدمه شناسی طرح جدید ترافیك كه در حاشیه هفدمین كنفرانس بین المللی مهندسی ترافیك برگزار شد، خاطرنشان كرد: زندگی در شهر تهران با ادامه وضعیت ترافیك و آلودگی هوای پایتخت در دراز مدت امكانپذیر نیست و میطلبد كه با اقدامات جدی و علمی برای كلانشهر تهران چاره اندیشی كرد. معاون شهردار تهران با تاكید بر اینكه حل ۲ مشكل آلودگی هوا و ترافیك بیشترین مطالبه شهروندان از مدیریت شهری است اظهار داشت: اگر شیوه های اجرایی گذشته پاسخگوی مشكلات فوق بودند، حتماً تابحال نتایج آنرا شاهد بودیم، از اینرو روش ها و طرح های اجرایی بازنگری شد. پورسیدآقایی كاهش ترافیك و آلودگی در محدوده مركزی شهر با استفاده از تغییر شیوه سفر، كوتاه شدن طول سفر، حذف سفر و... را همچون اهداف اجرای طرح جدید ترافیك در سال ۹۷ عنوان نمود و اظهار داشت: برآوردها و مدل مطالعاتی این طرح نشان میدهد در صورت اجرای دقیق آن، شاهد كاهش ۲۶ درصدی ترافیك در محدوده طرح ترافیك، كاهش ۱۷ درصدی در محدوده زوج و فرد و كاهش ۹ درصدی ترافیك در كل شهر خواهیم بود. وی تجهیز زیر ساخت ها به منظور كنترل ورود و خروج تمامی وسائل نقلیه، اطلاع رسانی كامل به شهروندان، توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت تقاضای شهروندان و مدیریت پاركینگ در داخل محدوده همچون ملزومات اجرای طرح جدید ترافیك دانست و خاطرنشان كرد: برآورد می گردد با اجرای این طرح ضریب استفاده حمل و نقل عمومی با ۶ درصد افزایش تقاضای سفر اتوبوس و ۸ درصد افزایش در مترو مواجهه خواهد شد. پورسیدآقایی تصریح كرد: در طرح جدید ترافیك شهردار، معاون شهردار، وزیر، قاضی، پزشك به طور یكسان عوارض پرداخت میكنند، این در حالیست كه پیش از این عوارض ورود به محدوده مبناهای مختلفی داشته است. معاون شهردار تهران ادامه داد، معتقدم تردد خودروی شخصی ترافیك و آلودگی را برای شهر به همراه دارد به همین جهت عوارض استفاده از خودروی شخصی باید به شهروندانی كه خودروی شخصی را كنار گذاشته اند پرداخت شود تا در توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود. پورسیدآقایی با تاكید بر اینكه درآمد حاصل از طرح ترافیك، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی هزینه میشود خاطرنشان كرد: درآمد حاصل از طرح ترافیك طی سال جاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است این درحالیست كه براوردهای ما نشان میدهد با اجرای طرح جدید هم، درامد حاصل از طرح، همین مقدار خواهد بود. وی با اشاره به اینكه ۱/۳ از بودجه شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است اضافه كرد: درآمد حاصل از طرح ترافیك در مقابل بودجه ایی كه شهرداری تهران به منظور حمل و نقل اختصاص میدهد بسیار ناچیز بوده و امیدواریم سال آینده، شهروندان نتایج علمی این طرح را شاهد باشند. به قول معاون شهردار تهران برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تنها جانبازان ۷۰ درصد به بالا مطابق قانون بصورت مجانی مشمول دریافت طرح ترافیك میشوند و از جانب دیگر خبرنگاران، آژانس ها و وانت بارها هم مشمول تخفیف ۵۰ درصدی عوارض تردد محدوده طرح ترافیك خواهند شد. ازاین رو گزارش، سوالات مختلف و ابهامات مطرح شده از جانب حاضران در كارگاه از جانب معاون شهردار تهران پاسخ داده شد.

1396/12/02
13:39:27
5.0 / 5
4416
تگهای خبر: تردد , حمل و نقل , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مسیر ساز
مسیر ساز
masirsaz.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسیرساز محفوظ است

مسیرساز

حمل و نقل و راهسازی